Nu är det dags igen! Känns som att så fort man får minsta motgång så är man här direkt!
Nu till mitt lilla problem:
Vi kurade Wille, blir ett år 17/12, i augusti o har fått till det rätt bra nu, känns det som. Lite funderingar kring att lägga in bara en längre lur istället för två korta som han har idag, men gruvar mig lite för schemat kommer att kastas om rejält isåfall. Hursomhelst så har han nu de senaste tre veckorna, typ, varit VÄLDIGT ledsen vid läggning. Har hänt ett par gånger att han gråtit i 45 min o det har ju inte hänt sen före kuren! Vi kör ramsan, men det känns inte som att den tar riktigt, hur märker man det egentligen? Ska han tystna när man ramsar eller? Efter första veckorna så somnade han ju efter lite prat, ev lite gråt, men jag gjorde då så att när jag la honom så ramsade jag x4 o sen om han bara pratade eller gnölade (inte grät) så bekräftade jag inte efter de ljuden, gjorde jag fel då? Jag ansåg att min ramsa blev bekräftelsen, men det kanske var tokigt...
Trodde iallafall först att det här var nån typ av återfall, eller vad man nu ska kalla det, men nu har det hållt i sig lite väl länge. Kanske det är dags att lägga om till en lur om dagen nu, han har natt 19-07 o sen första luren på 45 min kl 9, andra luren 13,30 o även den 45 min. Kanske det blir lite för sent att sova till 14,15-14,30, så han inte kan somna vid 19, eller vad tror ni?
Jag vore supertacksam för tips o synpunkter o om nån kan berätta för mig vad vi gjort fel!
Kram
Marita Eriksson
mamma till Wille, 041217, kurad i slutet av aug