Har en son på sju veckor som jag skött enligt standardmodellen sedan vi kom hem från BB och det fungerar jättebra.
Han har själv sovit över ett-målet på natten och kan sedan en vecka tillbaka somna själv med lite ramsande på natten och somnar snabbt om vid 4-5-tiden på morgonen efter att han har ätit. Vaknar mellan 8-9 på morgonen glad som en sol
Äter, leker, umgås osv och tar en lur på 20 min själv ung. 9.30. Vaknar sedan, glad och social, vi leker, han får mer mat och somnar sedan på den dagliga promenaden vid 11. Han har då sovit upp till sex timmar, vaknar 16.40 vill ha mat, umgänge osv. Tar en 20 min-lur vid 19-tiden, badar, får mer mat, umgånge, godnattslurk och somnar mellan 21-22 för natten, sover sex timmar.
Detta schema har han hållt mer eller mindre sedan vi kom hem från BB.
Nu har daglurarna krånglat några dagar, han har inte sovit mer än någon timma på hela dagen, men idag provade jag att få honom att sova längre när han tog sin 9.30-lur och han sover ännu, ung, sex timmar senare. (Skönt för honom
Jag undrar om dagluren är FÖR lång? Han sover ju bra på natten, (har jobbat en del för det och lyckats *stolt*) men med tiden vill jag ju att han somnar vid 19.30 på kvällarna och vaknar 07.30.
Jag är själv beroende av en eftermiddagslur vid 13-14-tiden pga sjukdom, MS, och vill ju att han sover då.
Hur ska jag göra? Ska jag väcka honom, ge mat umgänge osv för att sedan få honom att somna om?
Dessutom, i natt sov han åtta timmar på raken,
Vänligen
Joels mamma