Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Träning 2011!

Inlägg av anna »

Hej! :D
För 5:e året i rad kommer jag köra en träningstråd!
Alla nya som gamla varmt välkomna! :D

Vi kör som vanligt med Rapport på söndagar om hur många pass man gjort samt vad under vecka för vecka. Årets första rapport blir alltså nästa söndag den 9:e!
Är det någon som har andra förslag på hur vi kan ha tråden, säg bara till!

Vad har du för mål :?:
Vad har du tänkt att träna :?:
Hur många pass/vecka är ditt mål :?:
Varför tränar du/har tänkt att träna :?:

Mitt mål 2010 var 3 pass i veckan, och jag lyckades komma upp i 3,73 pass, vilket jag är väldigt nöjd med! :D
Mål i övrigt: Jag "måste" träna för att orka med det tempo jag har i arbetet! Jag blir piggare av att träna och orkar helt enkelt med mer! Forma kroppen, hålla vikten.
...och så vill jag ha snygga armar, det lyckades jag inte med varken 2009 eller 2010-tråden...

Mitt mål 2011 är fortfarande 3 pass i veckan, (blir det mer är det en bonus!)
Kommer variera mellan följande:

löppass
aerolates
motionscykel
stavgång
pilatexmix
poweryoga
Nyinköpta DVD-skivan "Bodywork-den ultimata träningen"
Zumba

Var med och stötta, skäll (om någon verkar onödigt lat :wink: ), och peppa varandra!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Tilda
Kontakt:

Re: Träning 2011!

Inlägg av Tilda »

Mina mål för 2010 var:

- 3 pass/vecka
- mest jogging, men också styrka, gympa
- springa halvmaraton

Jag kom upp till 4,88 pass/vecka, så är verkligen nöjd :D Och jag sprang en halvmaraton.

Mål för 2011 :)

- minst 3 pass/vecka
- jogging varvat med styrka och gympa
- springa maraton
- forma kroppen mera, plattare mage, snyggare armar,lår,rumpa, helt enkelt få kroppen snyggare än den nånsin varit :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Målet är att bli mindre stresskänslig och lite sundare. Oregelbundna arbetstider men jag ska ut och motionera varje dag när det går.
Jag ska också gradvis äta bättre frukost. Äter i dag tre fyra koppar kaffe med havremjölk och socker i samt någon knäckebröd med ost. Har nu lagt till en msk linfröolja och en havremjölksmothie med blåbär(blåbär havremjölk o lite kanel helt enkelt).
Jag har fått en liten mage och det är förargligt eftersom jag hela mitt liv annars haft ganska platt mage och även snabbt fått tillbaka den efter båda förlossningarna.
Med motion menar jag jogga(kan i dagsläget inte springa snabbt fel teknik/väger för mycket kanske), skidor och gym om jag kommer mig för att köpa gymkort.
Ibland åker vi till simhallen men jag simmar för sakta(fel teknik här också) för att det ska kallas motion.

Under året har jag som mål att hitta nytt jobb inom cykelavstånd från hemmet så att jag får gratis motion.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Mål för 2011

Fyra pass/vecka
Två kondition, varav ett intervallpass
Två styrkepass. Kommer att inledningsvis köra MammaExpress, men så småningom variera mig mer
Förutom ovan, promenad tre gånger i veckan med vagn.
Precis som Tilda vill jag forma kroppen. Plattare mage, snyggare rumpa. Tighta till mig helt enkelt.
Gå ner 7 kg. Både genom träning, men också kostförändring. Jag äter GI, men skippar kh efter lunch.

Jag kickstartar idag med mitt första styrkepass.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Åh, jag vill oxå vara med, men jag är världens lataste! :oops: :|
Får man vara med här även om man inte tänkt att gå på gym/gympa/spinning och sådant så mycket, utan mest hålla sig till snabba promenader/jogging/motionscykel hemma och annan träning (tyg sit-ups) hemma?

Jag behöver verkligen komma i form efter mina två graviditeter. :? Innan Freja vägde jag 57kg, nu väger jag 79kg :( [-X

Så, mina mål för 2011:
- 3 pass i veckan (men till våren gärna en powerwalk varje dag)
- Mest "hemma- och ute-träning" (Sånt som inte kostar en förmögenhet :roll: )
- Vill gärna komma ner till min "normala" form igen, eller iaf bla av med 15kg. 8)
Behöver även få mycket bättre kondition! :wink:

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Klart du ska vara med Bianca! Jag tränar enbart hemma, finns ingen tid eller möjlighet att gå på gym för mig just nu. Dessutom känns det enklare att träna hemma när man väl har kommit igång.

Om du vill ha lite mer inspiration kring hemmaträning kan jag rekommendera Olga Rönnbergs blogg (och hemsida) Jag fastnade direkt efter tips från Tilda. Jag kör två MammaExpresspass i veckan + pass på crosstrainer.

Kram
Linda
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Hej Linda!

Tack för tipset. Kikade in där nu. Massor av intressanta grejjer ju :D :thumbsup: Synd bara att jag saknar allt vad "utrustning" heter. Så till en början får det bli vanlig planka, sit-ups etc. Men kommer bli kul det här! Är så taggad!! (ovanligt!)
Tänker ta före- och efter-bilder varje månad, samt mäta omkrets lite här och var. Hoppas på att se förändring inte bara på vågen! 8) :lol:

Bianca
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Här droppar det in nya och gamla kul, kul! :D

Tilda, varmt välkommen tillbaka efter en vansinnigt flitig tråd 2010!
Med det tempot KOMMER du få snyggare kropp än någonsin, MEN, jag tror faktiskt du redan har det :wink:

Inger, välkommen tillbaka du också, du var ju med ett tag förra året, 2011 kör du hårdare och är med hela året kanske? :D

Linda Vega: välkommen tillbaka, stark som attan efter förlossning och på G i allt! :D

Acnaib: Välkommen! Även jag tränar hemma alla pass jag gör (och joggar i skogen) Det funkar så bra så! Har mycket tränings-dvd:er jag varierar med.
Måtten är ju viktigare än vikten, så fram med måttbandet och häng på! :D

kram anna
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Rapport från mig.
Måndag och tisdag: joggat(långsamt tempo men dock) en timme i skogen
onsdag: en timme på gymmet min man har tio klippkort vilket jag tycker är bättre när man inte kommer i väg regelbundet. Han lät mig gå in på det.
Jag körde mage, rygg, axlar och ben.
torsdag: skidor: två timmar Först la jag ett spår jättetungt då snö fastnade under skidorna hela tiden. Sen skulle jag åka i det vilket var jätteskönt halva vägen men sen mötte jag en fotgängare som använde mitt skidspår som gångstig, tungt att åka igen men väldigt bra motion. :D
lördag: Min man och jag skulle åka skidor men det var plus ett grader så vi gick en och en halv timmes långpromenad. På em körde jag en dvd som jag precis köpt som handlar om yoga på boll, inte lätt att hängas med men jag gjorde mitt bästa.
I natt har jag haft ont i ryggen förstår inte varför. :(

Den mentala biten: Mitt mål är ju också att bli lite starkare inte ta konflikter på jobbet så hårt. Den här veckan har jag varit ledig. I början av veckan lite svårt att sova jag uppfattar ljudfrekvenser som ingen annan i familjen gör, som bastoner när någon långt bort har fest tex. Jobbar också på att inte störas av sånt utan ändå sova.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Rapport från mig. :oops:
Jag har inte gjort så mycket mer än skottat en massa snö. Igår tex. skottade jag av taket på vårt uterum, 2,5m snö låg det där!! :shock: Bäst att ta det innan det fortsätter att töa och det blir för tungt. 1,5 timmar tog det och efter det var jag så slut... men någon riktigt träning.. nej. :oops:
Ska försöka göra bättre ifrån mig nästa vecka!

Bianca
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Jösses Inger, vilken start! :shock: :thumbsup:

Acnaib, att skotta snö ÄR träning, det är ju jättetungt!

Mina pass blev "bara" 3, har ju kört 4 länge, tänkte gjort det 4:e idag, men jag är helt UTMATTAD :( , vet inte vad det är...Fryser och svettas om vartannat och totalt seg (och det är INTE "dagen efter" som man skulle kunna tro en söndag)

I alla fall:
Mån: Poweryoga 50 min
Tis;snöskottning av lååång och bred uppfart 1 tim
Tors: Poweryoga +pilates 1 tim

Nästa vecka är en mässvecka i ett helt HYSTERISKT tempo, vet inte hur jag ska få in träning, men lovar försöka något pass!

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Bra start på det nya året :D

5 pass:

må: jogging 4 km( på dagen), mammaexpress nr1+några plankor tot 30 min( på kvällen ) 2 pass
ons: styrka hela kroppen 1 timme
to: jogging 18 km
lö: jogging 5,5 km
sö: jogging backträning-10 min jogg+10x30 sek backe+10 min jogg+ styrka övre kroppen totalt 1 timme
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Hej igen!
Jag hänger på 2011 också.

Min målsättning för året är:
minst 2pass/vecka, gärna 3st
lite mer kondition än fg år
Jag tränar för att bli av med ryggont och höftont som kommer direkt om jag inte tränar, samt för att känna mig piggare och hålla kroppen i form (inom mitt viktspann 63-68 kg)

Veckans träning:
tis: rygg & triceps
ons: ben & mage
fre: bröst & biceps
lör: jogging 5,5 km

Just nu ligger jag lite nära övre viktgräns, så lite extra fokus på maten och träningen.
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Vilken start på nya året!

Har varit lite förkyld senaste veckan så jag har inte riktigt kommit igång som jag har velat.
3 pass denna vecka
måndag: Mammaexpress nr 3 + några plankor
tisdag: powerwalk 90 minuter med vagn
onsdag: styrka ök ca 30 min + några plankor

Vikten -0.6

Kram Linda
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej hurtbullarna! :D

Jag hänger också på i år!

Jag har tränat regelbundet i ett år nu men är lite orolig att få svårare att komma iväg under våren som kommer, så jag kan behöva en rapporteringsplikt och lite vidhängande skäll ifall jag ramlar dit på latheten... :lol:

Mål etc: Jag tränar för att orka med tillvaron. Har ett stillasittande jobb med mycket djupa tankar ( :mrgreen: ) och ibland går de i baklås, så det enda som funkar är att tömma hjärnan medelst motion. Dessutom släpar jag omkring på 10 extrakilon som jag tycker att jag skulle klara mig bättre utan. Och som grädde på moset har jag en utmaning att klara av: Tjejvasan i slutet av februari! :-({|= Det kan hända att det blir hela tjejklassikern, rent av, om tid och ekonomi tillåter, men till vasan är jag i alla fall anmäld och allt, så den SKA jag köra.

Jag har ett gymkort och tränar gärna spinning, aerobics och yoga, längdskidåkning nu på vintern förstås och lite joggande i somras. Min målsättning är att träna 3 ggr per vecka, inklusive eller exklusive yogan som ju har ett lite lugnare tempo än mina övriga aktiviteter.

Rapport första veckan:
Måndag: längdskidor 13 km
Onsdag: längdskidor 17 km
Och... eh... räknas det att fredag var en resdag så att jag bar Lillebror som är en stadig kille på 16 kg i ryggsäcksbärsele i sammanlagt en timmes promenad? Ska jobba lite bättre på att verkligen få till tre gånger i veckan nu när jag vet att jag måste rapportera! :wink:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"