Tack Torsmamma,
Snart 12 veckor och vi har försökt komma tillbaka på SM banan. Här hemma har det långsamt gått...sämre och sämre. Just nu fungerar verkligen ingenting...
Dagarna:
- KINKIG och LEDSEN bebis, som jag får truga ORDENTLIGT för att få i ens 2 amningar per SM mål.
- Från att ha varit en stabil dagsovare vaknar hon numer i varje 45 min skarv. Under eftermiddagsluren går det inte att vagna över skarven, hon skriker bara upp sig mer och jag har då fått ta upp henne och börja kvällspasset.
- Hon klarar inte av mer än 5, max 10 min egen lek. Resten av tiden måste vi bära runt med henne. Inte ens då klarar hon mer än 5 max 10 min i en och samma position, utan vi måste hela tiden hitta nya distraktioner.
Kvällarna:
- Trugar och trugar för att få i ordentligt med mat, men det resulterar bara i argare och argare tjej.
- Vagningen tar inte när vi ska lägga henne för natten. Vi vagnar i 30 min tills hon somnar.
- Varje kväll vaknar hon i skarv 20 min eller 45 min. Går inte att vagna till ro. Jag plockar då upp henne och matar, försöker natta igen - fungerar INTE.
- Vi tvingas välja: Antingen vagna en offantligt ledsen och arg tjej fram till 23 (då hon slocknar av ren utmattning) eller amma henne till sömns i sängen...
- Resultat: Jag lägger mig i sängen och matar henne till sömns = Jag är fast i sängen från kl 20-07 då vi gör morgon.
Nätterna:
- Eftersom vi sover i samma säng blir natten ett enda snuttningsrace. Senaste nätterna har hon vaknat och ropat efter mat 22.30, 02, 04 (trots att hon fått mat så sent som 21).
- mellan 06-07 gör vi morgon, men eftersom hon snuttat sig igenom nätterna är hon inte särskilt hungrig och definitivt inte utvilad vilket gjort att vi nu är inne i en enda ond spiral.
Jag förstår att det kanske inte är lätt att komma med goda råd nu, jag kanske inte ens ber om det. Men min frustration just nu gör att jag måste skriva av mig - känner mig helt maktlös just nu

.
Mina funderingar är ifall det är så att Tia har ont i magen och har kolik igen? Hon fiser mycket, vaknar lätt av fisarna. Har funderat på att kontakta BVC, men de säger ju bara att jag ska börja med droppar igen - som jag inte upplevt hjälper det minsta. OM det är så att hon har ont i magen, vad tycker ni jag ska göra med nattningen? Ska jag fortsätta vagna eller fortsätta som jag har gjort det senaste - att mata till sömns i sängen?
Om vi inte hörs innan, vill jag önska er alla ett riktigt Gott nytt år! Måtte de året ge oss glada och lyckliga bebisar med utvilade mammor
Kramar