Lille Elliots sömnskola

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Lille Elliots sömnskola

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Nu har vi kommit på det :idea: :idea: :idea: :idea:
Efter att än en gång läs typ hundrasjuttioelfte gången läst barnaboken har vi hittat problemet :lol: :lol:
Vår son är en liten triksare :!: När jag läste om den mer raffinerade trotsare så var det som om poletten trillade ned hos oss föräldrar. Där var han ju, med precis samma knep.... "jag måste kissa", "jag är törstig", "Jag kan inte sova", "jag är rädd",osv osv, och vi måste skamset medge att vi blivit skickligt duperade, men efter att vi fått tipset att svara......... vi tittar på det i morgon så har det hänt något :shock: :shock: det tar mindre än en timme så är tänderna borstade och han ligger i sin säng och sover. VA!!!!!!! HAn somnar kl 20.30 istället för efter kl 23. Han har blivit gladare och rarare, visst trotsar han och är som en liten rövare O:) ibland men vilken skillnad, på bara några dagar, utan att köra en ny kur. wow, äntligen! Vi har nått ett genombrott, vi har fått kvällarna tillbaka! Visst kommer han fortfarande tassande vissa nätter och kryper upp i vår säng och somnar om, men han somnar iallafall i sin egen säng och sover mer än tidigare, och det var ju målet :lol: :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D :D Kanon! Bra tänkt och gjort! Så skönt för alla! :thumbsup:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

:D :D :D
Allt går framåt som ett expresståg.
Igår satte han på sig pyjamas och borstade tänderna utan knot. Därefter sa han gonatt och Ka dej pappa (älskar dig pappa) till pappa i tv rummet. Går till sin säng vi läser en saga och efter det ger han mig en stor blöt puss och en jättekram och säger Ka dej mamma. :heart: :heart: :heart:
Pojken sov redan kl 20 på kvällen och vaknade i morse kl 8. Wow!

Och skulle han veta vem som fått mamma att öppna baranboken än en gång så skulle han antagligen även säga Ka dej Anna!

:heart: :heart: :heart:

Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Kanon! Det är detta som är barnens sätt att reagera på en förälders ledning och attityd av självklarhet - en reaktion av lättnad! :D
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Det var som Anna sa, gör det inte så krångligt :D
Det var det enkla som var det vi sökte och nu tror jag att vi funnit det :D Visst vi har haft hundra bakslag fram till nu, men nu ska vi försöka att inte tappa kontrollen på det självklara igen

annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Se där, nu blev jag riktigt glad :lol:

Ka dej, Elliot :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Vill bara berätta följande om vad som hände igår :lol:
Här där jag bor firar man något som vi kallar lilla jul, kvällen före första advent. Man myser, dricker lite glögg, kanske äter lite frestelse och köttbullar och har man barn kan hända att tomten gömt ett paket någonstans i hemmet. Vi gjorde ett besök till barnens farföräldrar och de fick lite julgodis och vi såg på tv och hade det mysigt, och när bolibompa var slut reser sig vår son upp, sätter på sig stövlar och jacka säger hej hej till farmor och farfar, och när vi frågar vart han tänkte ta vägen svarar han:
-Hem, vila mej
ja vad säger man? :^o :thumbsup:
Vi klädde genast på oss, for hem borstade tänderna och sen marsch i säng, och pojken somnade när huvudet träffade kudden :D :D :D

Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :thumbsup:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gud vad kul att höra om Elliot! Jag har följt er historia häri olika trådar. Man tänker på alla de barn som inte får hjälp med "att komma på det"...
Hej från Åsa
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"