Jag skrev ett tidigare inlägg ("är vi på väg åt fel håll? HJÄLP") om våra problem vid nattningen då hon blir ledsen redan på väg ner i sängen, eller nu, redan när vi säger godnatt.
Anna W svarade att vi förmodligen hade för långdragna nattningar och vi har nu kortat ner dem och försöker få henne att skratta så mycket vi bara kan innan det är dags för sängen.
Men det går inte så bra...
Vi tror att det stora problemet är att hon är alldeles för trött. Hon sover sitt korta pass (45 min) på em vid 13.30 - 14.15, sen lägger vi henne vid 18.45. vi har tyvärr inte kommit så långt att vi har börjat kura henne på dagtid, det känns bäst att sätta nätterna först. Så att "slänga in en fem minuters lur" senare på em (då storasyster är hemma också) tar enormt på krafterna (på mamma).
Vi skulle helst vilja att hon sov det långa passet (1,5 timme) på em men när vi har försökt med det har det resulterat i att hon bara har sovit 45 min på fm och ca 35 på em.
Bortsett från att hon är så trött - är det någon som har tips på hur man kan göra en bra och kort nattningsprocedur för en snart 8 månaders tjej?
Vi vill inte bada henne varje kväll för hon har väldigt torr hud och får eksem över hela kroppen
Det känns som det bara blir ett okontrollerat kaos inför varje sänggående - inte konstigt att hon fortfarande tar tid på sig att somna!
Men nätterna har blivit jättebra!!! Hon sover som en liten gulle-gris, somnar om av sig själv och vi har fått väcka henne kl 7 på morgonen