hjälp med schema

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
maria1984

hjälp med schema

Inlägg av maria1984 »

hej igen
kanske är tjatig men jag vill inte börja och undra något så därför kommer jag fråga jätte mycket innan vi kör igång på allvar :D
skulle villja ha lite hjälp med schema.
Elias är som sagt 3 månader och en dag brukar se ut så här:

7:00 vi gör morgon (redan)
Sen brukar han bli trött ganska fort säg att han sommnar inne i vagnen kl:
8:00
Då sover han oftast en halvtimme.
8:45 somnar igen, oftast ute i vagnen när vi går med storasyrran till dagis... Sen kan han sova hela förmiddagen om vagnen rullar eller man får honom att sommna in djupt. får man inte det så skriker han med stängda ögon och blir inte tyst förrän man vagnar, alltså är han inte utsövd, Eller :?: :?: :?:
Är det bra att han sover så här länge på förmiddagen eller ska jag sluta vagna hela tiden och han får vakna (fasst jag vet att jag får lägga honom efter en halvtimme igen)
sen kanske han sover igen vid:
14:00 igen då en halvtimme.
16:00 sover igen
18:00 sover igen
oftast är han så trött vid halv åtta när vi ska ge han nattslurken så att han inte kan äta... men jag vet inte hur vi ska göra... Jag tycker han är konstant trött hela tiden i alla fall gnällig.
skriver inte in ättider eftersom vi inte har några än, ska börja skriva ner lite imorgon..
En fråga till angående maten då. Kan man verkligen ha 3 timmar i mellan måltiderna när jag ammar, får känslan av att han inte klarar sig på det då. som det är nu äter han nog varannan timme i alla fall och var tredje på natten :oops: (men natten tar vi när vi börjar kura på allvar), Blir det inte chockartat att ta bort all den maten på natten direkt.
tack för svar
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej :D
Min Hanna är 3 ½ mån. Börjades kura vid 2 mån o 3 veckor.
Vårt schema har sett ut så här från början :arrow:
6,30 morgon + mat
8-10 sova
10 mat
11,45-12,30 sova
13 mat
14-16 sova
16 mat
17,45-18,30 sova
19 mat
20,30 sova + nattslurk

Det är framtaget någolunda efter hur Hanna är.
Jag ammar henne fullt ut. Hon klarar nätterna bra och äter var 3-de timme som du ser. :P
Ibland sover vi längre :sleep: än till 6,30 och då kortar jag ner första sovpasset. Hon äter kl 10 och så är vi inne i schemat igen. :!:

Hoppas du fick lite hjälp :idea:
Lycka till
:heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
maria1984

Inlägg av maria1984 »

hej
Jag kan känna mig så låst nu när jag ska införa schema på dagen eftersom våra dagar alltid är olika. t.ex om vi åker till stan så sover ju han så länge vagnen rullar. och sover han inte så får vi åka hem (du vet säkert hur det är) och ibland så ska man ju bara iväg... Men man får väl rätta sig efter hans tider :?: :?: :?:
mitt problem är väl att det ska stämma med majas ( storasyrrans) dagistider eftersom han oftast sommnar då i vagnen. sen sover han oftast en halvtimme bara om inte vagnen rullar och kör man inte och tar upp honom så är han skittrött. Han brukar kunna sova 3 timmar om han bara får på förmiddagen.
I natt så har jag bara ammat 2 gånger... innan ammade jag också var tredje eller varannan timme
tack maria
[
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej
Kanske är han så trött på dagarna för att han inte sover hela nätterna :?: Jag ammar inte Hanna någongång mellan åtta på kvällen till halv sju/sju på morgonen. Lär du honom att sova hela natten blir han piggare på dagarna. :lol: Sovtiderna under dagen får du försöka lägga så att det passar övriga familjen. Om du ska på en tur tex ner på stan får du planera efter hans schema. Vill du att han ska vara vaken eller sova när ni är på stan :?: När du väl har kört in schemat kommer han inte somna bara för att du drar vagnen. På vakentiden kommer han vara pigg och när det närmar sig sovtiden kommer han bli trött. Schemat blir en vana.... :thumbsup:

Lycka till :P

:heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
maria1984

Inlägg av maria1984 »

helt otroligt
nu när ni säger det så tycker ju jag att han sover alltid. och sover han inte så gnäller han...
stackarn är trött
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"