Hierbaz skrev:Inte nog med det så har hon fått för sig att höger bröst inte duger, förutom om hon är döhungrig eller i sömnen..
Ett litet tips just om detta problem (som jag också haft): lägg henne åt höger, alltså utåt med kroppen, så att hon ligger som om det vore vänster bröst du erbjuder. Det fungerade för mig! (Sen fungerade amningen dåligt av en mängd andra skäl så jag testade det bara några gånger och vet inte hur det fungerar i förlängningen.) Det är lite knöligt innan man kommer på hur man ska göra, men det är ju många som gör så, tex de som ammar tvillingar.
När det gäller att äta från flaska så är det krångligare än man skulle kunna tro. Får hon till underläppen så att flaskan ligger liksom mot insidan, dvs läppen är "utvikt"? På den här bilden kan man se hur läpparna ska vara:
http://louisekonsumentkoll.se/wp-conten ... flaska.bmp
Min erfarenhet är att det viktiga är att just underläppen är "öppen" eller "utvikt" på det här sättet. Om hon inte sätter den rätt kan man dra i/trycka på hakan för att öppna käken åt henne, och på så sätt får hon bättre grepp.
Jag såg tidigare i tråden att ni använder MAM. Det gör vi med. Är det First Bottle med gummiring i botten? Jag tycker den har krånglat lite och har ett tips om det är den ni använder. Jag återkommer i så fall.
Sen vill jag bara säga att om ni är mitt i ökningsperioden så är det inte dags för ett schema än! För oss gick det från en dag till en annan när vagningen plötsligt började fungera igen och hungern gick ner till en normal nivå. Hur länge har den hållit på hittills? En vecka ungefär tog det för oss. Håll ut...
Kram!

Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.