Nu är det dags att kura lill-killen. Start sker ikväll eller imorgonkväll.
Schemat som vi följer idag ser ut sa här:
natt: 20.00 - 07:30 (11h 30min)
mat: 08:00
sova: 9:30 - 11:00 (1h 30min)
mat: 11:30
sova: 12:30 - 14:00 (1h 30min)
mat: 14:30
sova: 16:30 - 17:15 (45min)
mat: 17:30
mat: 19:00
Sa ser det alltsa ut idag med undantaget av att han vaknar pa nätterna och vill "snutta".
Det kan ocksa ta en halvtimme innan han somnar pa kvällen - fast han somnar själv, däremot kan han inte somna om själv pa natten. Och han ligger pa rygg. (han kommer bli vänd nu)
Min schema fundering gäller andra sovtiden pa dagen (12:30-14:00) Nu somnar han ju lätt för att han är sa trött, ska jag kanske senare lägga den en halvtimme eftersom han sen(efter kuren) kommer vara piggare pa dagen??
Jag ammar mest men han far en ordentlig portion gröt pa kvällen och smakportioner under dagen. Varför jag inte har bytt ut mer mal mot "riktig" mat är att hans mage inte riktigt funkar ännu - trots plommon puré.
Ja, det är min 2:a fraga - proppa i honom mer "riktig" mat, och än mer plommonpuré? Välling dricker han inte!
Under dagstid kommer han att sova pa rygg i sin vagn (som förut) där tror jag inte att det kommer bli nagra större problem.
Under kuren och uppföljningsveckan sover lillkillen och jag i ett annat rum men sen kommer vi flytta tillbaka. Kan jag köra in honom i systers rum direkt eller ska jag vänta tills det har stabiliserat sig mer?
Laddad är jag, haller pa och skriver lappar och sätter upp utanför hans dörr
Nu ska allt bara finslipas och sen kör vi igang
Tack och kram
Anki