Vi har fortfarande strul vid amningen. Vår dotter Siri fyller 9 veckor idag.
Vi följer SM schema och hon sover 7,5 till 8 h i sträck varje natt (Snart dags att få henne att sova 10h)
Problemet dyker upp vid sista målet under vakenpass. Hon gråter kraftigt när jag lägger henne till bröstet. Oftast måste hon sova 5 min innan hon tar. Annars går jag runt med henne och testar och testar tills hon tar. Problemet tycks värre på em och det händer aldrig på natten. Vill tillägga att hon bajsar väldigt sällan (1 ggr i veckan).
Eftersom det inte ger med sig har jag börjat fundera på om hon kan vara allergisk mot ngt jag äter? Mjölk eller Gluten? Hon är glad under vakenpassen men blir nästan hysterisk när hon ska äta
Det hela känns väldigt jobbigt. Jag känner att jag helst vill hålla mig hemma och tycker det är jobbigt att träffa människor när jag ska amma. Det är jobbigt med råd som "-ska ni inte skippa det här schemat?" och "-hon kanske inte vill äta/sova?".
Har funderat på att testa att pumpa ur och ge flaska innan jag tar till mer drastiska metoder som att äta mjölkproteinfri och glutenfri kost.
Tacksam för funderingar och tips. Känner ngn igen detta?
TJ