Nu är jag här igen för en liten rapport. Här går det fortsatt bra. Lille W sover mycket bra på nätterna och dagarna flyter också på riktigt bra. Så härligt!

Han börjar mer och mer likna Skalman. Idag vaknade han t.ex. sekunderna innan jag skulle till att väcka honom på båda dagslurana.
Han vaknar fortfarande lite för tidigt på morgonen (runt 06:30) men två morgnar i rad har han somnat om efter ramsa tämligen omgående och blivit väckt kl: 07. Det är verkligen häftigt att få uppleva ramsans magi!
Dagslurarna går, som sagt, också bra. Vi har fortsatt att ha alla lurar i sängen. Men på onsdag har vi planerat in en liten utflykt så då blir det långlur i vagnen. Vilket så klart kommer gå toppenbra det med!
Har som vanligt några funderingar:

Hur går man tillväga rent praktiskt när barnet vaknar precis innan han/hon ska? När W vaknar så är han inte direkt glad utan skriker/kraxar en del. Jag vet ju att man inte ska ta upp en skrikande barn utan gå in i en paus, men även om jag gör det så är han ju ändå arg/sur när jag kommer in i rummet.
Min strategi är att inte låtsas om att han är sur utan jag "pladdrar" på glatt och försöker distrahera honom med roliga saker så att han kommer ur sureriet. Är det rätt taktik eller hur bör jag göra?