Både i går o idag har det funkat bra med dagslurarna. Hon sover ute i vagnen som hon är van. Maten däremot fungerar inte särskilt bra. Hon verkar för trött för att äta. Idag har hon även verkat arg o irriterad sedan morgon. Kommer arga utrop så snart ngt går henne emot... känner inte riktigt igen min lilla.
Vi kurade även storasyster, nu fem, när hon var sju månader, med toppen resultat. Hon är fortfarande en säker sovare som tycker om att sova o som är trygg i sin säng. Vi vill ju ge även lillan den gåvan att kunna sova tryggt om natten oavsett förkylning, vart man befinner sig osv. Efter i natt o i dag känner jag mig dock som en tvivlare. Lillan sov tillräckligt innan kuren men behövde mitt bröst för att somna o somna om vilket medförde att mamma inte fick sova tillräckligt. Hon har dock alltid varit en jätteglad tjej på dagarna o maten har inte varit ngra problem förutom när hon varit sjuk. Kan inte minnas att storasyster var lika svår, på henne satt allt som ett smäck efter två nätter.
Oj vad långt det blev, behöver nog mest lite pepp. Vet ju eg. att det kommer att bli bra när allt satt sig! Tar gärna lite tips om hur jag gör i morgon bitti för att försöka få henne att somna om. Är det rätt att ramsa direkt jag hör att hon är vaken el. ska jag avvakta? När brukar det vända med maten? Andra dan minns jag att det vände med storasyster o på tredje vet jag att Anna brukar säga. Någon där det tagit längre tid? Några tips hur man kan underlätta att de små får i sig tillräckligt för att inte bli hungriga på natten? (här är den andra av mina stora vargar...) Tack på förhand!