Jag är så glad att jag genomförde SHN kuren med min son. Han är nu snart 11 månader och har efter kl 23 inte sovit längre än 3 timmar i sträck. (praktiskt, när jag går o lägger mig vid 22!) och har sedan 6 månader endast tagit 30 min tupplurar.
För exakt en vecka sedan satte jag igång. Läste på på nätet i väntan på boken och efter 3 dagars pluggande så satte jag igång. Nu eller aldrig. Det gick så mycket bättre än jag förväntat mig, det var som om han väntat på detta. Tredje natten vaknade han 2 gånger, 4 natten sov han sina 12 timmar och har gjort i 4 nätter till!
Vårt schema ser ut som följer:
Natt 18.30-06.30
amma 06.30
Frukost 07.30
Sova 08.45-09.30
Lunch 11.30
Sova 13.00-14.30
Mellis 14.30
Middag 17.00
Godnattslurk 18.00
Han har förstått att eftermidagsluren är längre än den första och jag tycker den andra luren går ganska bra. Får ramsa ett par gånger, men han fattar vinken.
Det är fm luren som är problemet och jag vet inte riktigt hur jag ska göra/tänka. Ofta somnar han inte förrän kring 9.00 Sover i 30 min, då kl är 9.30.. den egentliga tiden då han ska vakna.. men eftersom han somnar kl 09 så tänker jag att han borde sova till 9.45, och utnyttja marginalkvarten. Ifall jag får honom att somna om vid 9.30, ska jag då väcka honom 9.45 eller låta honom sova 20 min till?
Annars tycker jag att allt funkar toppen. Vi är påväg att flytta, så vi brydde oss inte om att flytta spjälsängen från vårt rum. Istället myser vi i gästsängen tillsvidare..