Att behövas

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Sarika

Att behövas

Inlägg av Sarika »

Hej
en liten berättelse som min man berättade häromveckan.

Han sitter i nya lokaler och jobbar och de som jobbar där är alla frilans i olika yrken. En dag så hade en "arbetskompis" sin dotter med sig (ca 3år)och hon ville inte riktigt leka själv då hennes pappa jobbade. Då min man såg det så gick han fram till flickan och sa "kan du hjälpa mig med en sak för jag hinner inte, jag ska strax gå och det måste bli klart tills imorgon". Hon följde storögt med :D Då alla är frilans så har de egna skåp där de lägger sina tillhörigheter under natten. På skåpen så finns det massor av magnetbokstäver så att man kan skriva sitt namn om man vill. Det han behövde hjälp med var att samla in alla bokstäver från de andra skåpen och sätta på hans. :wink:

Sen när han gick så sa han till flickans pappa att jag har satt din dotter i arbete och det är jätte viktigt att du tackar henne från mig för hjälpen när hon är klar. Glöm inte det!

Nästa dag när den pappan kom så frågade han hur min man gjort för hans dotter hade suttit där i över 1 timme och fixat med bokstäverna så pappan hade fått gå och hämta henne när de skulle hem. Ja sa min man, jag bad om hjälp och sa att det var viktigt och att jag inte klarade det utan hennes hjälp. Jaha sa pappan som var stum av beundran. Min man sa, ja jag har en 1,5 åring hemma så jag kan min sak :wink: Ja verkligen sa den andra pappan.

Jag hoppas att han fick sig en tankeställare och kanske tänker lite annorlunda framöver. Flickan var i alla fall glad att behövas :!: :D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D
Underbart!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det är ju för härligt!! :D
Hoppas pappan till flickan kan använda detta så enkla (egentligen) knep i framtiden! Det är ju oftast vad det handlar om, med uttråkade barn!
Att få känna sig behövda!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
father of sons

Inlägg av father of sons »

:idea: Om man får följa med pappa till jobbet så är det väl för att han behöver hjälp :?:
Ingen annan leker på pappas jobb :shock: :lol:

Så måste det vara! :D
Kit

Inlägg av Kit »

Vilken underbar historia! :heart: Vilken underbar man! :oops: :lol:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Sarika

Inlägg av Sarika »

:heart: ja det är därför jag gift mig med honom :wink:
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Kit

Inlägg av Kit »

Men det är verkligen en ljuvlig förvandling man kan se framför sig, när ett barn tas i bruk och får känna sig behövd

:arrow: Från olycklig O:) till tryggt arbetande O:)
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"