Tack för ett fantastiskt forum! Jag har en fantastiskt glad och harmonisk liten kille på dryga 10 månader, som är kurad sedan hans 4-månadersdag. Det gick väldigt bra och han verkade direkt som om han längtat efter de rutiner som vi införde med hjälp av er alla indirekt, eftersom jag läst och tagit till mig både era råd samt lusläst Barnaboken.
Prinsens schema fn är:
6.30 Morgon med välling (I wish...
8.45 Gröt
9.00-10.30 Fm-lur (oftast inne i spjälsängen)
12.30 Lunch med lagad mat
14.00-15.30 Em-lur (oftast ute i vagnen)
16.30 Middag med lagad mat
19.00 Välling
19.15 Sova
Alla tider går och har gått som på räls bortsett från morgonuppvaknandet som sker till 98% kl. 05.10. Jag har läst Annas råd om tidiga mornar och går in och ramsar för honom direkt, varpå han oftast lägger sig tillrätta ett tag till. Därefter (ca 10 minuter efteråt) blir han mer och mer ledsen, jag försöker ligga och avvakta men mår bara sämre och sämre och känner mig misslyckad som mamma. Tillslut försöker jag ramsa "bestämt" att världen är trött på dessa tidiga mornar, men han blir bara mer ledsen. Vid 5.45 klarar varken jag eller min man med känslan av att låta vår lille kille vara så ledsen, så då tar vi upp honom.
Vad gör jag för fel - vad skall jag göra? De tidiga mornarnas problem har i princip varit sedan i maj och vi har försökt ändra till kortare dagslurar, men det har inte ändrat på mornarna, utan bara gett en trött liten prins.
Tack snälla om ni kan hjälpa min kille och mig.