Vi har tänkt att börja kura våran lilla pojke snart och jag har några frågor innan vi drar igång.
Vi har tänkt oss natt mellan 19-7, vilket fungerar ganska bra idag. Han somnar utan problem vid sjutiden, men sen vaknar han för att äta 12, 3 och sen runt 5 tiden, men sover vidare om jag ammar honom. Vi har tänkt sluta med både napp och nattamning när vi sätter igång
Sen någon vecka tillbaka så får jag i honom ganska så bra med mat. Jag följer nästan ett schema som jag såg i sova hela natten boken, han somnar bra på förmiddagen och sover också ganska så bra vid lunch, men sen har jag svårt att veta när han behöver sova på eftermiddagen, någongång vid 3, 4 tiden brukar han bli trött. Jag tänkte skriva ett schema här nedan som förslag, jag vore jättetacksam om någon kunde hjälpa mig med förslag på när och hur han ska sova på eftermiddagen (oftast brukar det vara svårast att få honom att komma till ro då.
7. God morgon med gröt
8.45-9.30 Sova förmiddag
10.30 Lunch
11.30-13.00 Sova middag
14.00 Mellanmål
Sova?
17.30 Kvällsmat( i dagsläget gröt, kanske ska byta mot mera mättande välling?)
18.00 Bad
19.00 God natt
Tacksam för all hjälp och stöd vi kan få. Jag och min man har pratat mycket om det här och vi vill köra igång båda två. Han får däremot ta första nätterna då jag är rädd för att jag är för snabb på att ge honom tröst och är orolig för att han ska vara hungrig på natten, men 7 månaders bebisar ska väl klara natten utan mat?
Kram kram