Nu har vi bestämt oss!
-
TorpSara
Du skrev :
"Hon gillar ju magläge och vi har en sittvagn med sånt vanligt sele men går det verkligen att knäppa över ryggen om hon ligger på mage... "
Vanlig sele? Kan ju inte riktigt se framför mig hur det ser ut...Det är ju nackdelen med cyberrymden
Ska försöka svara. Alltså, ni har en sittvagn. Den är konsturerad för att barnet ska sitta i den? Eller hur? Alltså till för ryggläge. Då får man lägga lilla älskligen på rygg och spänna fast. Ngt annat tror jag inte blir bra alls...
Då sitter hon tryggt fast så som tillverkaren av vagnen avsett. Och ja då kan liten ingalunda böka och stöka- men det är ju det finfina i kråksången- en solfjäder alltså
. Glöm inte lilla filten för att parera synintryck...
Tror ni hon diggar magläget bäst och känner er bekväma med det, då får ni köra med liggvagnen men ska ni lyckas så måste ni stega tillbaka ganska omgående- se SHN bok sid 138... Husljuden är det som verkar ha bäst effekt på allt utom KRIS...- skrik, gråt, paniiiik. Då är det vagning som gäller
När jag skrev att det viktigaste inte är att fastna i vagningsträsk: avsåg jag inte att det viktigaste var att eran liten sover utan att hon har förutsättningarna. Alltså lilla kropp får hjälpa att stillas först. Sedan får hon somna själv. Jag skulle nog solfjädra eran liten då hon inte verkar skrika utan fattar att det är dags för sovstund. Sedan hålla där tills tungandning kommer och sedan ramsa x 4. Inget mer.
Kram /Luvisen
"Hon gillar ju magläge och vi har en sittvagn med sånt vanligt sele men går det verkligen att knäppa över ryggen om hon ligger på mage... "
Vanlig sele? Kan ju inte riktigt se framför mig hur det ser ut...Det är ju nackdelen med cyberrymden
Ska försöka svara. Alltså, ni har en sittvagn. Den är konsturerad för att barnet ska sitta i den? Eller hur? Alltså till för ryggläge. Då får man lägga lilla älskligen på rygg och spänna fast. Ngt annat tror jag inte blir bra alls...
Då sitter hon tryggt fast så som tillverkaren av vagnen avsett. Och ja då kan liten ingalunda böka och stöka- men det är ju det finfina i kråksången- en solfjäder alltså
Tror ni hon diggar magläget bäst och känner er bekväma med det, då får ni köra med liggvagnen men ska ni lyckas så måste ni stega tillbaka ganska omgående- se SHN bok sid 138... Husljuden är det som verkar ha bäst effekt på allt utom KRIS...- skrik, gråt, paniiiik. Då är det vagning som gäller
När jag skrev att det viktigaste inte är att fastna i vagningsträsk: avsåg jag inte att det viktigaste var att eran liten sover utan att hon har förutsättningarna. Alltså lilla kropp får hjälpa att stillas först. Sedan får hon somna själv. Jag skulle nog solfjädra eran liten då hon inte verkar skrika utan fattar att det är dags för sovstund. Sedan hålla där tills tungandning kommer och sedan ramsa x 4. Inget mer.
Kram /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
SM rookie
-
Gabriella84
-
Gabriella84
Gick i alla fall ganska bra denna luren:
8.45 Lägger. Vagnar! Ramsar bort! Ställer sig och gungar.
8.50 Vagnar igen... Ramsar bort. Bökar!! Påminner. Tre gånger med ca 2 min mellanrum!
9.03 Vagnar igen... Ganska länge... Skakar ramsar bort! Tyst!
9.15 Tyst. Bekräftelse. Tyst!
9.45 Väcker en sömnig liten brud med tjo och tjim!!!!
Men jag får ju som sagt va vagna ganska länge... tills hon nästan nästan sover så det kanske är bättre att byta till ryggläge med sele innan man är helt fast i vagnträsket
8.45 Lägger. Vagnar! Ramsar bort! Ställer sig och gungar.
8.50 Vagnar igen... Ramsar bort. Bökar!! Påminner. Tre gånger med ca 2 min mellanrum!
9.03 Vagnar igen... Ganska länge... Skakar ramsar bort! Tyst!
9.15 Tyst. Bekräftelse. Tyst!
9.45 Väcker en sömnig liten brud med tjo och tjim!!!!
Men jag får ju som sagt va vagna ganska länge... tills hon nästan nästan sover så det kanske är bättre att byta till ryggläge med sele innan man är helt fast i vagnträsket
Mamma till Adela 090530 Kurades 9/3-10
Åh! Glömde ett litet minitips när man ska spänna fast älsklingar. Börja med det hela 5 min innan lurens start annars är det risk för gormande eller utbrytar försök... Jag brukar även ge min darling en liten leksak att pilla med medans jag spänner fast. När jag är klar och stänger kokongen så tar jag försiktigt bort leksak. och sedan hänger på filt.
Lycka till! /Luvisen
Lycka till! /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
SM rookie
SM rookie
-
Gabriella84
Bra tips! Jag ska göra det. Vi får byta till sittdel imorgon. Försökte fjädra nu timm eftermiddagsvilan men jag nådde inte riktig. Har inte så långa armar så jag hittade ingen bra ställning. Vi byter imorgon och hoppas hon fixar förädringen ok. Tack igen för bra tips och vägledning. :thumbsup:
-
TorpSara
-
Gabriella84
Ännu en läggning med Pappa. Blev 5 min senare idag då hon blev lite orolig när mamma gick så vi fick busa en stund extraa för att hitta humöret igen.
Fungerar som en dröm.
Ramsade ut 19:07 efter ca 30 sec fjäder.
Frågande kink börjar efter ramsan, inte under som tidigare.
Får påminna ett pår gånger.
Lugnar sig efter 3e påminnelsen 19:11
Helt tyst 19:12.
Ingen extra ingång för att lägga tilrätta, ingenting. Känns helt klart som om hon fattat grejjen. Man blir så lycklig över att frun hittade detta och att vi bestämde oss för att genomföra det. Det fungerar ju fantastiskt bra om vi bortser från dagslurarna. Men de ska det bli fason på de med.
Gick in och lade på filt och startade apnélarmet (klantigt att glömma) Lilla damen sov jättebra. Inte ens på tvären idag.
Fungerar som en dröm.
Ramsade ut 19:07 efter ca 30 sec fjäder.
Frågande kink börjar efter ramsan, inte under som tidigare.
Får påminna ett pår gånger.
Lugnar sig efter 3e påminnelsen 19:11
Helt tyst 19:12.
Ingen extra ingång för att lägga tilrätta, ingenting. Känns helt klart som om hon fattat grejjen. Man blir så lycklig över att frun hittade detta och att vi bestämde oss för att genomföra det. Det fungerar ju fantastiskt bra om vi bortser från dagslurarna. Men de ska det bli fason på de med.
Gick in och lade på filt och startade apnélarmet (klantigt att glömma) Lilla damen sov jättebra. Inte ens på tvären idag.
Pappa till Adela. Född maj 09. Kuras nu.
-
Gabriella84
Ja då va det min natt igen då
Taggad!
Hoppas bara lillfia sover sig igenom melodifestivalen
Bytte till sittvagnen idag vid daglurarna och det blev bättre fösta luren men andra va riktigt tuff... Vet att dagarna krånglar i början så det är väl bara att vänta ut att hon ska ta till sig att det är dax att sova då oxå precis som på nätterna.
Bytte till sittvagnen idag vid daglurarna och det blev bättre fösta luren men andra va riktigt tuff... Vet att dagarna krånglar i början så det är väl bara att vänta ut att hon ska ta till sig att det är dax att sova då oxå precis som på nätterna.