Det ser fantastiskt bra ut, alltsammans

Jag blir så glad över alla dina varma ord och jag blir lika glad (minst

) över att lilla älsklingen får sova så gott, och - snart - ni alla
Nu blir han allt piggare och blommar alltmer. Är det inte det vackraste som finns att se
Ja, låt honom vända sig på golvet, utan att hjälpa; han kommer snart på knepet och tar det med sig i sängen. Men vaken i evigheter ska han ju inte vara, även om han är glad. (Och nu när han börjat sova som folk, tror han lätt att han är utsövd fast han inte är det.) Det är en balansgång, när man ska ingripa och när inte; jag tycker det låter som om du lyssnar av alldeles utmärkt

Om och när du ingriper och vänder, gör det snabbt och lätt och - framför allt - sällan

Det här går förbi ju mer sammanhängande han får sova. Så det gäller att inte störa, men till nöds hjälpa, undantagsvis.
Utomhus är själva vagnandet likamed ramsan, kan man säga. Man vill ju inte heller skrämma slag på folk

Men självklart, ställer du bara ut vagnen därhemma för att han ska sova i den ute, kan du ramsa när du går därifrån. Det är inget konstigt med det. Men du måste inte

Han vet också vad som gäller nu och VILL sova. Ett litet skak några gånger i barnvagnshandtaget sätter punkt.
Låt honom äta

Nu samlar han krafter och njuter dem

Med tiden kommer viktökningen att avta lite fint och han lugnar ner sig; nu har han så mycket att ta igen

Begränsa honom inte. Han gör det själv så småningom
Det är fullkomligt underbart att höra hur bra ni mår och hur glad du är, och TACK för alla dina varma, vackra ord