Nu har jag läst hela shn-boken, valda delar flera gånger, och sett dvd'n två gånger. Jag har förstått att den är lite missvisande på det sättet att de inte lämnar rummer under ramsan!?
Hur som helst, jag har några frågor innan vi kör igång. Jag vet att man bara ska se framåt och inte tänka på hur "det brukar vara" men jag frågar ändå.

När vi lägger Isak nu (utan att ha kurat alltså) så lägger jag tillrätta och ger nappen och går ut. Det går jättebra, men nappen ska ju bort, så då blir det naturligtvis frågor. Vi har testat utan napp ibland, och då ligger han ju tyst först, sen börjar han böka och söka efter nappen, men det tar flera minuter eller mer innan han börjar gnälla och tillslut "fråga" på allvar.
Mina frågor:
1. Första natten: Ska jag buffa initialt, trots att han troligtvis
inte frågar till en början?
2. När jag första natten buffar, vid varje besked, ska jag buffa tills han tystnar eller fortsätta ända tills han är helt avslappnad? Vid påminnelsen?
3. När han vaknar på natten nu, så bökar och grymtar och gnäller han först, tror inte ens han är riktigt vaken. Vet inte hur lång tid det brukar ta innan han vaknar helt, eftersom vi i nuläget ger nappen så fort han piper till.

Hur gör vi första natten på kuren? Man ska ju gå in
direkt första natten, men gäller det första pip innan han ens vaknat på riktigt? Från andra natten vet jag att man kan avvakta och se om han somnar av sej själv, men hur gör jag första natten? Känns ju galet att gå in och ge besked innan han ens är riktigt vaken, men samtidigt vet jag ju att det är viktigt att ge beskedet så fort han börjar fråga.
4. Andra natten och framåt när ramsan ska ta över, och buffningen är kristilldelning, ska jag inte buffa vid första beskedet heller? Alltså vid läggning.