Hm, jag får nog ta till min lilla intuition här

eftersom jag råkar ha träffat lilla söta, ljuva, ljuvliga Sagomamma och kan tänka mig att hon har vissa - hm - problem med - ska vi säga Sakligheten
Man älskar ju sina små. Som en galning. Man kan göra allt för dem. Inklusive offra sitt liv. Allvarligt. Det är ju så.
MEN - på natten

Då ska det jäklar i det vara akutkris, om man ska upp och härja. Alltså - då ska man åka till akuten. I princip. Då ska det vara så illa att det är fara för livet.
Förstår du mig

PÅ NATTEN SOVER MAN. Eftersom dina ömma åtgärder inte funkar (även om det ser fint ut nu - pris och beröm

) - måste du nattetid lära dig bli en ganska rejäl satmara. Jag vet att det inte ligger för dig

Det ska liksom intevara något snack om saken. Vad som än händer eller inte händer på natten, tar vi hand om det i morgon. MEN INTE PÅ NATTEN. För på natten sover man, punkt slut
Jag ,enar inte att du måste hata barnet. Du måste bara skilja på sak och person. Hon är inte olycklig och det är inte synd om henne men PÅ NATTEN SOVER MAN och det ska vara ställt utom diskussion. Så är det bara
Jag fanns för mina barn. Alltid. Jag jobbade inte borta en dag. Jag var tillgänglig för dem jämt. Men gud nåde den unge, som fick för sig att öppna dörren till mitt arbetsrum (som jag inte hade; det var sovrummet eller vardagsrummet) den arma 1,5 timme som det var meningen att alla skulle sova middag och som var vad jag hade för att jobba ihop till brödfödan. Den ungen fick veta att om jag inte fick jobba i fred, kunde hela bunten till ungar titta i himlen efter falukorv på bordet. Och den ungen gjorde aldrig om det
Ytterst handlar det ju om överlevnad, och att sova är också en överlevnadsfråga
Så du ska helt enkelt inte acceptera något som helst tjafs på nätterna och måste lära dig att bli klädsamt arg.
Ja, jag vet att det är svårt, men du måste se det som nödvändigt

PÅ NATTEN SOVER MAN

Och det gäller er alla
Och du ska se att nästa morgon, när du verkligen sagt ifrån, skitsurt, kommer lilla Saga att vara mer älskvärd än någonsin. För att hon äntligen fick besked