måste dom sova en långlur?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
arvids mamma

måste dom sova en långlur?

Inlägg av arvids mamma »

:?: Hej!
Min arvid (9 mån) sover 11.5-12 tim/natt och 45min gånger 3 under dagen, men är fortfarande trött när klockan börjar närma sig 17. SKa han sova mer under dagen? Nu funderar jag på att få honom att sova 1,5 tim ett pass (jag tror inte att han pallar 2 tim?)kanske lunchpasset? ska jag korta ner de andra passen då även fast han är trött?
vilket är att föredra: sova i vagnen eller sängen? (nu sover han första passet i vagnen för vii är ute och går med hunden, men det blir bara 30 min :( )
Han är ju otroligt rörlig och klättrig.jag kan ju inte lägga honom på mage i vagnen (sittdelen, vuxit ur liggdelen), eller? det finns ju "koppel" men hur fäster man dom nu när han ligger i en sovpåse nu när det börjar bli kallt?
Om man ska lära honom att sova i vagnen, ska man göra kuren då? Hur?

en annan fråga: Mat!
Jag tycker han äter så dåligt...man får truga honom väldigt ofta. det känns tråkigt när de andra bara skyfflar in maten i munnen på sina barn. han äter, men inte så mycket åt gången... Välling funkar bara ibland, men inte på kvällen /morgonen. HUR 17 GÖR JAG NU NÄR JAG VILL SLUTA AMMA????!!!! :roll: man vill ju att han ska vara mätt när han ska sova! Han får gröten kl 17.

jag vet...MÅNGA frågor!! :D :D :D
kram från en frågvis och snurrig mamma
arvids mamma

Inlägg av arvids mamma »

jag puffar lite för dessa frågor också! :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack ja, manga och inte sa sorterade fragor om man sager :roll: dvs precis som det brukar se ut i huvudet nar man borjar fundera pa saker som kanske borde forandras pa ena eller andra viset... men var, nar och hur :?: :roll: 8)

Sa jag skulle vilja ge dig i laxa forst att lasa, noga:

:arrow: Lathunden i SHN

:arrow: Tips pa vagen ("Tips och inspiration" i SHN-boken)

:arrow: Attamanadersangest. Fodd till ett jag, i Barnaboken

och sedan gora schema, till att borja med, och sa aterkomma hit :wink: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"