Hej alla
Nu har vi kört vår första natt och oj oj vad bra det gick!
Jag bestämde mig för att om/när hon vaknar kl 01 så ger jag henne påfyllning och vid övriga uppvaknanden så vagnar jag till ro och söms igen. MEN lilla "grodan" sov och sov och sov och sov ända till kl 04:30

då började hon ljuda och böka en aning. Jag lät henne hållas och rätt som det var hör jag hur det brakar till i baken, ett lass baaaaaaaaaaajs i blöjan

Jag blev alldeles konfys ... vad gör jag nu ??? kan ju inte låta henne sova med allt detta stora i baken, tar jag upp henne till skötbordet måste jag ju tända lampan och hon kommer garanterat att vakna till och dessutom vilja ha käk och med käk så dags är jag snart inmålad i det där hörnet igen

Hm, vad göra ???

Jo, jag mörklade toaletten så mkt som bara möjligt och hämtade den lilla. Hon klagade inte men klippte med ögonen så jag la sonika en liten tvättlapp över hennes ansikte och bytte snabbt snabbt. Snacka rekord i blöjan jisses !!!
Så ner i vagnen igen och nu på mage. Små frågor men inget akut. Vagnade kanske 5 min, protester hela tiden men fortfarane bara små frågor och ganska trött faktiskt. Slutade vagna först försiktigare med vagnen och sedan lite lugnande och till sist med nga skak och sedan stilla. Linnea tystnar och väntar. Ställer efter ngn minut nga trötta frågor: ska det vara så här nu?, ska jag verkligen sova så nu igen och utan tutte? Jag väntar ut henne lite eftersom hon tystnar själv. efter ca 5min börjar jag vagna igen samma som ovan och slutar åter efter ca 5min. Samma frågor ställs igen men otroligt lugnt och nästan självrogivande. 5min går och åter börjar jag vagna. Linnea är helt tyst så strax avslutar jag och hon somnar in gott gott. 10min går och jag vänder henne till sidoläge och lägger mig själv.
Vi sover till 07:30 !!!!!!!!!!!!!!!!
Jag är helt chockad över hur bra det gick

. Jag är HELT UTVILAD och ser fram emot nästa natt. En fråga dock. Kan det vara så att den lite trängre mjukliften i vagnen gör att hon sover bättre och att väl tillbaka i spjälsängen om nga nätter kommer att vakna oftare igen?
Kramar till Anna Wahlgren som brinner för alla små barnaliv och dess mammor. Tack för att du är fast och ståndshärdig i detta samhälle av småfamiljsliv där mor och mormors råd inte alltid finns varken nära eller hjälplig längre. Världen och utvecklingen är föränderlig men aldrig småfolkets frågor och krav på mat, stark ledsago och därmed starkt, glatt liv och trygghet.