Min lilla tjej ammats enligt SM förutom att jag inte kunnat hålla på tiderna. Hon har alltid sovit mycket längre (bl.a. från 10-14 på dagen) ändå sov hon redan vid 4 veckors ålder 7-8 timmar per natt. En sömntuta alltså!
Jag har hittills inte kunnat hålla henne vaken mer än max 1.5 tim och då är hon såå trött och bara skriker. Nu har hon börjat ändra sina rutiner (hon är 3 mån) och jag känner att jag måste få ordning på det här. Hon verkar inte vilja sova lika länge mitt på dagen längre och har börjat variera sina antal nattimmar. Jag ger henne mat + påfyllning sedan kör vi blöjbyte och umgänge men sedan går det inte att få henne att äta mer utan då skriker hon vad jag än försöker hitta på för kul. Hon är så trött men trots det måste jag vagga/vagna henne till sömns.
Alltså är mina frågor;
Ska jag försöka hålla henne vaken i två timmar trots skrik?
Jag vill inte skämma bort henne med vagning på dagarna - hur göra för att hon ska somna av sig själv (hon använder varken tumme eller napp).
Sedan måste jag fråga om jag uppfattat SM rätt, sista påfyllningen i ett "mål" ska den vara innan sovstunden? Eller ska umgänget kanske vara i en halvtimma och sedan påfyllning för att sedn umgås en stund igen innan sovstund? Oj, det här blev långt
Kram från mig