i slutet av April föddes lillebror. Jag hade bestämt redan innan jag blev gravid att om vi skulle få ett till barn skulle det banne mig bli SM från start (med tanke på hur jobbig början vår första son fick, stackarn han skrek o skrek o sov aldrig, var säkert hunrig hela tiden
Lillebror sov verkligen hur bra som helst första tiden, vid ca 5veckor började han vakna till ofta på dagarna så då blev det magläge o genast bättre.
Men han liksom storebror har en svår 40minutersskarv dagtid.
Nattsömnen funkade jättebra, har i stort sett bara ammat en gång per natt sedan 1månads ålder. Trodde inte det skulle vara möjligt
Tanken har hela tiden varit att vid ca 4månaders ålder skulle han nog lätt sova över nattmålet, efter att vi börjat med smakisar o gröt.
Men vad händer...istället börjas det vaknas flera ggr per natt vid ca 3,5månads ålder. Jag tror att det berodde på att han var hungrig och verkligen redo för mat. Så jag matade på o efter ett tag blev det bättre.
Sedan blev det jobbig förkylning, uppvak igen och slem i halsen, så mera amning etc. Efter det fortsatte det med mera uppvak, sedan blev han sjuk igen och nu i dagsläget vaknar han 2-3ggr per natt plus att han börjat vaknat tidigt och vill inte somna om...
Ungefärligt schema
7.30 vakna o amning (vaknar nu alltid tidigare, förut väckte vi)
9.30 sova 40 min
10.45 lunch, liten burk plus amning
12.15 sova 2hr (skarvar ofta, både 40 och 1,5)
14.30 mellis, amning plus banan el tillägg '(inte så hungrig här)
16.15 sova 40min
18.00 middag, gröt plus amning
19.30 nattslurk, ersättning
20.00 godnatt
Med risk för alltför långt inlägg är mina frågor följande:
Har egentligen fler frågor men vi börjar såhär
Tacksam för svar!