Natten gick bra men morgonen gick åt pipan. Att hon låg på rygg beror på att hon vände sig så under kvällen natten utan att jag märkte, så jag lät henne vara
Hon vaknade 20 i sex och var arg. Här är anteckninger.
5:43 - vaknar. In direkt och vänder henne till mage och ramsar ut - allt i ett. (Hon hade hamnat på rygg under natten)
5:46 - Ramsar igen utanför - smågnäll/skrik (anteckning säger att jag bestämde mig för att avvakta MER nästa gång)
5:51 - ramsar (efter att hon varit lite tyst då och då)
5:54 - Hon är tyst - för att sen gråta upp sig MYCKET en gång ganska kort - sen gnäll igen. Jag går INTE in.
5:57 - Ramsar - det känns som om hon hörde denna ramsa. Nu är skriket lite högre.
5:59 - Skriket har blivit gnöl. Det låter som om hon suger på tyg av något slag. Verkar hungrig.
6:02 - Går in. Hon låg på rygg och tuggade på ena ärmen. Hennes arm hade dragits in i pyjamasen. Fixar till - lägger på mage, ramsar*8, ut! Protester, men det avtar lite under första minuten.
6:04 nästan tyst.
6:05 - Hon börjar igen. Låter ledsen. Ramsar. Hon smågnäller lite nu.
6:06 - Skriker mer igen.
6:07 - ramsar HÖGT*8. Hon verkar höra men protesterar. Tystnar kort av ramsan, men sätter fart igen.
6:10 - Går in och buffar., AJAJAJ, det var nog dumt. Buff/sjunger till 6:22 - Jättelänge. Sätter på radion högt utanför (det märker hon - tystnar i en millisekund)
6:23 - ramsar
6:25 - ramsar
6:35 - har bestämt mig för att ta upp henne (skit också), så jag buffar henne tills hon är lugn och tyst och tar sen upp henne och gör morgon (alldeles för tidigt, 7:00 egentligen)
När jag skriver mina anteckniingar så undrar jag (och ni säkert också) va i friden som är problemet? Det låter inte så farligt, och VARFÖR sprang in till henne när hon bara gnölade. KAnske skulle jag låtit henne ligga på rygg och tugga på sin tröja, men problemet är (även dagtid) att hon ligger så och tuggar på nåt, och när hon inser att det inte kommer mat så blir hon urförbannad.
Hur som, det kändes oerhört mycket värre än det låter på mina anteckningar, och jag vill inte att det ska kännas som nån skrk-metod.
FM-lur anteckningar:
8:44 - Skrattar, lägger på mage, ramsar, går ut.
8:46 - In. Vänder tillbaka till mage, Ut. Ramsar.
8:48 - In vänder till mage och lägger henne nära kanten så hon inte kan vända sig lika lätt. Ut. Ramsar.
8:51 - In, vänder snabbt. Ut ramsar HÖGT.
8:53 - In, vänder snabbt, Ut, ramsar. Hon har sparkat av sig sina byxor - struntar i det.
8:56 - ramsar - hon protesterar, men hör.
8:57 - skriket avtar liiite
8:58 - tyst - ett kort återskrik bara.
9:00 - bekräftar. Hon somnade på rygg i ena hörnet av sängen.
9:45 - vaknar, en kvart för tidigt, men jag tar upp henne med marginal-kvarten.
Nu ska jag snart gå och väcka henne efter middagsluren, som för en gångs skull blivit snart 2 timmar som den ska.
/Helena