Hej igen!
IDag hade vi samma "problem" igen.

Freja var återigen hungrig vid kl 10. Utsvulten snarare! Jag gav hgenne då 1,5 dl bröstmjölk i flaska, bara för att se hur mycket hon skulle äta men - hon åt upp alltihop på några minuter och blev sedan grymt arg för att det var slut

Jag gav henne itne mer dock utan hon fick vänta till kl 11, lunchen. Även den slukade hon i en hast

Men efter lunchen var hon faktiskt nöjd.
Ja.. jag vet att jag itne borde ha två mellanmål mellan första målet och lunchen men då hon vaknar är hon utsvulten - hon stortjuter om hon inte får komma till bröstet med en gång hon blir upptagen ur sängen. Det är itne ens värt att försöka byta blöja först.

På morgonen har jag mycket mjölk - massor av mjölk och hon äter och äter tills dess att det är "slut" Då är hon nöjd... en stund. Vid 8-tiden äter ju sambon och jag frukost och då får hon sitta med. Till en början fick hon bara pilla i sig lite bröd då vi åt men vi märkte snabbt att det inte räckte. Hon blev så arg om hon itne fick mer - mycket mer

Så vi började ge henne gröt och frukt oxå, då vart hon nöjd... tja.. till kl 10.
Det känns svårt att proppa i henne mer mat då hon äter, för hon äter ju massor redan! Och kompletera med välling på morgonen känns ju lite dumt, eftersom jag har så mycket mjölk och hon äter tills hon storknar. Dessutom föredrar hon att dia och jag tycker det är mysigt - och bra.
På eftermiddagen äter hon dock mer "normalt" och kan lätt vänta tålmodigt mellan målen.
Det känns som om hon skulle äta igen det hon inte fick på natten på morgonen. Innan vi började kura så sov hon ju vid mitt bröst och åt jämt nattetid. Dumt - jag vet...
Men är det så "farligt" om hon får två mellanmål mellan amningen och lunchen? Det förstör ju inte aptiten uppenbarligen.

Förmodligen kommer det väl bara vara så ett tag. Hon kasnke har en ökningsperiod nu? Eller?
Men nu måste jag bara berätta en annan grej!
Idag vaknade Freja 5:40 vilket jag ju itne gick med på så hon somnade om och vaknade igen vid 6 - Duktig tjej
Sen gick vi ut med henne vid strax efter 8 och hon somnade på två minuter och sov 45 minuter - vi fick väcka henne
Därefter vid 11:30 la jag tjejen i sängen för lur 2. Hon somnade på 2 minuter igen och sov drygt en timme. Inte tillräckligt enligt mej, så jag ramswade - två gånger och hgon somnade om. Sen fick jag väcka henne igen efter att hon sovit två timmar sammanlagt
Senare valde jag att gå ut med henne för att handla. Jag tänkte att jag skulle vara tillbaka lagom till 16 för lur 3, vilket jag naturligtvis inte hann. 16:05 var vi ute ur butiken.
Attans tänkte jag men valde att testa om hon itne kunde somna i vagnen, trots att det inte var "vagntid". Jag sa till Freja att "nu ska du sova" och la henne ner i vagnen. Hon gnydde lite men som tur var hade jag Gosan med mig (henes sov-snutte) så när hon fick den så tystnade hon och somnade!

Efter 45 minuter fick jag återigen väcka henne
Så
OTROLIGT!
Jag fattar ingenting. Hur kunde det bli så här...