Hej igen
Vad roligt att höra från dig, och vad skönt att allt funkat så bra för er! Bra jobbat :thumbsup:
mammaMia82 skrev:Tillägas ska att hon är värsta trotsbarnet nu. Särskilt med mig... så fort hon inte får osm hon vill eller saker inte går hennes väg så slänger hon sig på marken och skriker... Kan detta hänga ihop?...
Jepp. Jag är fullständigt övertygad om att hon trotsar i samband med läggningen, det "hör till" trotsen att ifrågasätta de mest självklara saker och ting. Jag har själv haft en liten fia som kvällstrotsade med HÖG volym, och ju mer jag gjorde desto värre blev det

.
Vi gjorde så att vi hade en flaska med vatten bredvid sängen så hon kunde dricka om hon blev törstig, för det var ofta hon skrek efter vatten. Så det gäller att förutse och förebygga det man kan.
Det viktiga är att DU är som vanligt, du vet att hon kan det här. Så rejält med skratt och bus som vanligt, och när du går ut med ramsan så gå och gör något som låter för att visa att du finns därute och för att visa att världen fortsätter snurra trots hennes ilska.
Har du läst den klistrade tråden om trotssömnfnurror?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=13298
Kram så länge!
Mia