Vill kura min (om 2 veckor) 6-månaders. Hon sover aldrig mer än 45 min. åt gången på dagarna. Kanske är det inte omöjligt att få till det längre, men jag har ju en vild 2-åring att ta hand om också så då är det lite svårare om det blir krångel.
I SHN-boken föreslår AW till en som frågar, att helt enkelt köra 4 st trekvartare om dan och 12 tim. på natten.
Jag får dock inte till schemat när jag jämkar med mat och så.
När bör sista sovstund på dagen börja och sluta?
Vill att hon ska sova 19.10-07.10 på natten. Första sovstund bör vara ca en timme efter 07.10.
Har räknat och räknat.... antar att jag är för trött just nu.
AW säger att när nätterna sitter kan man sen enkelt köra ihop 2 av trekvartarna på dagen och få en längre sovstund. Bör man vänta en månad med ett sånt försök? Eller redan efter några dagar?
Förövrigt är hon ett väldigt skrikigt barn och har varit nästan hela tiden. Jag hoppas att det ska bli bättre med regelbundna ät och sovtider.
Hade tänkt vagna, vill dock inte ha vagnen inne för länge, så när kan man börja lägga henne i spjälsängen istället? När hon sover hela natten utan problem antar jag, eller?
Måste huvudet vara åt höger? Hon verkar annars mest vänstervriden vid vanligt insomnande.
Vi har sovit alla i samma sovrum tills nu men under kuren flyttar jag in den lilla i gästsovrummet, bör jag ha henne där en månad tills det sitter innan jag flyttar henne med storasyster tillsammans?
Jag verkar helt förvirrad va? Hemskt trött nu fast hon "bara" vaknar 2-3 ggr natt. hon somnar ju om men inte jag...
KRAMAR till den som har tips!!!