Jag och sambon står lite handfallna så här på morgonkvisten efter en ovanlig natt (iaf i vårt hem) och reflekterar över hur vi reagerade och om vi gjorde rätt 8) . Tänkte jag skulle be er kloka forumister om hjälp
Dotter har alltså sovit underbara 12 tim sedan 6 månaders ålder tack vare SHN. Enstaka uppvaknanden har avhjälpts med ramsan. Nu är hon 1 år 10 månader och i natt hände något konstigt som undrar om vi verkligen hanterade rätt.
Vid 3-tiden står hon upp och gallskriker - mardrömmar tänkte vi och la henne mjukt ner. Det hela fortsätter i intervaller av 2 min - 10 min och även om det var mardrömmar först så är hon till slut vaken. Hon står upp och är hysteriskt arg (antagligen för att hon vaknat och fattar inte varför hon inte får gå upp) och ledsen (vilken varg släppte vi in
Så vi fortsätter - i 3 timmar - att gå in och lägga henne för att snabbt gå ut med ramsan.
Gjorde vi rätt? Samtidigt som det var det enda sättet att få henne lugn så ska man ju minimera trafiken men å andra sidan inte låta henne vara ledsen för då är hon inte trygg.
Hoppas ni förstår mitt svammel - är som sagt lite trött 8) 8)
Kloka kommentarer mottages tacksamt.
Pia-Lotta