Tack Elin för ditt svar!
Idag har vi haft en jättebra dag med en mycket nöjd Gustav

Hans tider har sett ut så här
07 Gröt + amning
07.30-08 Ensamlek
09-09.45 Sova i vagnen ute
09.45-10.05 Vaken och ute
10.30 Lunch 1 barnmatsburk
12.45-14 Sover inne i sängen (tog en evighet innan han somnade)
14.20 Middag 1/2 barnmatsburk, lite fruktpuré + amning
16.15-16.50 Sover ute i vagnen
18 Gröt
18.30 amning
20.30 Somnat för natten
Det tog tid innan han somnade på lunchen vilket sällan tar mer än någon minut annars. Han var lite ledsen men mest låg han och pratade. Somnade utan annat ingrepp än ramsan vid ett tillfälle. Lät honom sova till 14 istället för 13.45 eftersom han somnat så sent.
Han är alltid svår att söva på sista luren och vi får gå ut och dra vagnen flera gånger innan han somnar. Samma sak idag. Jag väckte efter 35 min eftersom han verkar ha ett naturligt sovpass på just det. Men imorgon får han inte sova mer än 20 min högst.
Vi har nämligen haft en skitjobbig läggning till i kväll. Och i kväll väntade jag verkligen tills han hade rapat ordentligt flera gånger så det borde inte varit det som var problemet. Det känns som om han inte är trött kl 19 men det kommer ju så plötsligt. I förrgår somnade han ju utan problem på några minuter och helt plötsligt bara skriker han och vill vara vaken så mycket längre. I kväll hade jag inte tänkt ta upp honom men efter en stund blev Adrian ledsen när han inte kunde sova för att Gustav lät. Så då blev jag tvungen att låta Adrian somna först i alla fall. Men sedan upprepades samma sak igen och efter att jag låtit Gustav skrika i 20 min så tog jag upp honom igen och då kom 2 små rapar till. Jag lade honom och även nu började han skrika men tystnade och somnade på 1-2 min.
Så nu är frågan:

Är det dags att ta bort en av dagslurarna? Eller är detta bara en period som vi ska igenom? Känns så tidigt att minska ner till bara två lurar. Och mattiderna fungerade så bra idag och om jag ska dra ner till två lurar måste jag ändra mattiderna igen
Som det känns nu är det första jag ska göra att minska ner sista luren till 20 min och se om det går bättre i morgon. Och förhoppningsvis kan han somna lite snabbare på lunchluren så att inte den luren strular i morgon också...