hej hej!
nu är det jag igen. håller som bäst på att förbättra vår vardag och lägga upp en ny strategi för nätterna men jag behöver bolla några saker.
hon har sedan 2 veckor nu sovit sina daglurar (om vi varit hemma) i spjälsängen i storasyters rum för att vänja henne inför flytten dit när dem hela nätterna började sitta. nu blev det ju inte så. dock känner jag att vi behöver flytta över till spjälsängen iaf pga att hon nu börjat kika över vagnskanten och även slänger ut armen ibland. det lämpligaste blir väl då att flytta in sängen till oss tills vi fått in hela nätter?!
något jag måste få bukt med är hur jag ska lugna henne i spälsängen. OM jag inte hinner väcka utan hon vaknar själv så skriker hon alltid. hon vaknar aldrig lugn och glad

. oftast hysteriskt skrik och jag får inte lugn på henne. försökt med buff, solfjäder, pratat lugnande, skickat in storasyster, speldosan, vänt henne till ryggläge men det slutar med att jag tar i princip alltid upp ett hysteriskt/ledset barn....

det ända som lugnar henne då är bröstet som hon hugger hungrigt efter. vilket resulterar i att mattimmen då blir en halvtimme tidigare än planerat. (egentligen ska hon va vaken 30 min innan mat.) idag har vi bestämt att köra benhårt på tiderna! får se om det ger resultat.
igår morse vaknade hon halv sju (första natten med nattamning igen). hon var nöjd!

pratade för sig själv och när hon började tröttna lägligt till 06.45 gjorde jag morgon. idag vaknade hon 06. nöjd! roar sig själv i 10 min och blev sen arg/ledsen/frustrerad- ja ni förstår. testade med pangramsa samt påminnelseramsor x flera. efter 30 min blev det till slut vagning- då tystnar hon tvärt men börjar skrika så fort vi slutade. god morgon 06.45!
hur ska vi hantera detta nu när vi byter till spjälsäng?
kramar!
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -