Jag har skrivit några gånger om Arvid 11 mån. här, som vi började kura för 3 veckor sen med fantastiskt resultat. Jag skulle behöva hjälp med dagslurarna, som han sover i rätt mängd men på fel sätt, om man säger. Sedan länge länge somnar han i rullande vagn, sover 30-40 minuter, börjar vrida sig, jag går nån minut, han somnar om, han vaknar till ytterligare nån gång tills de 1,5 timmarna är färdigsovna. Han vaknar nästan alltid av sig själv 5 minuter innan luren är slut. Jag skulle istället vilja vagna ute och sen dra in honom på balkongen för att kunna göra saker hemma, och vagna där när han vaknar till. Nu sitter jag ute i parken med uppsikt över honom, jag vet när han kommer vakna och sätter då snabbt in stöten. Tyst måste det vara, annars vaknar han direkt. På balkongen kommer han bli störd av div. bilar och barnskrik på gården, så det kan bli svårt men jag känner att det är nödvändigt för jag är TRÖTT på att serva honom min parkutflykt vareviga dag...
Tycker ni att jag ska vagna ute först, rulla in honom, vagna på balkongen de gånger han vaknar till?? Ska jag ramsa?? Han ställer sig upp blixtsnabbt i vagnen.
Med kuren har han börjat sova stabilare även på dagarna, men som ni ser är det inte perfekt.
Det är dags för sista avsnittet i vårt lilla kuräventyr!!
Och en sista sak: kan man få en vuxenkur?? Jag vaknar 4.45 varje dag fortfarande och börjar lyssna efter Arvids pip. Skulle behöva lite rumpbuff
Kram på er alla,
Åsa