Det har fungerar alldeles ypperligt med min nu snart 1-åriga sons sömn.... ända tills för ett par veckor sedan. Han började vakna ca 1 timma innan det var morgon för honom och man kunde höra hur han pratade och lekte för sig själv. (Han är dock nästan aldrig ledsen utan grinar bara till lite då och då.) Jag har försökt att ramsa när jag hör att han vaknar men eftersom han inte skriker så är det lite svårt att veta vad jag ska göra. Eftersom jag inte vill öppna dörren och titta in till honom (har gjort det en gång och då blev han vansinnig när jag sedan stängde) så vet jag ju inte vad han gör. Somnar han om, lekar han eller vad gör han.... Till saken är den att bara efter det att han varit uppe i en timma så märks det att han börjar bli trött, grinig och gnuggar sig i ögonen. Efter det känns det som om hela dagen har blivit fel....
Eftersom han snart är 1 år så tänkte jag att det kanske hjälper med om jag nu tar bort förmiddagsluren på 45-min och bara har kvar 1,5 timmas middagslur. (Han har 12 timmar natt.) Har gjort det i några dagar nu men han vaknar ändå och bökar omkring i sin säng ca 1 timma innan det är morgon för honom. Vad ska jag göra när jag hör att han vaknar
Ps. Det här händer även på middagsluren att han sätter sig upp och vägrar somna om fast han ska sova i en halvtimma till. Vad göra!?!