Har nu stött på lite ytterligare krokar på vägen som jag skulle behöva hjälp att räta ut!
De 3 senaste nätterna har Agnes vaknat och gnällt/gråtit i mellan 1/2-drygt1 timme. Första natten försökte jag att göra ingenting men fick till slut både ramsa, gå in och lägga tillrätta samt till slut sätta på musiken på hög nivå. Natt 2 klarade jag mig med ramsa och natten som gick blev mer lik första natten med drygt 1 timmes uppvak. Hon gnäller/gråter och åmar sig som en orm i sängen, kan inte riktigt komma till ro. Jag har kört enligt principen en gång=ingen gång, nu känns det dock som att det börjar bli en vana och jag är rädd att "fastna" i att vara inne hos henne och solfjädra samt stryka på huvudet eller i musiken som jag spela "halva nätterna"
Ungefär vid samma tid (några dagar tidigare) började hon även vakna 45 minuter innan morgon och sitter i sängen och pratar/leker till ca 5 minuter innan när jag jar tagit upp henne, har valt att endast ge en kort pangramsa när hon börjar och sedan ingenting men hon "ignorerar" mig och fortsätter prata och "leka" i sängen
Tja frågan är nu hur jag agerar för att säkra Agnes sömn?
Kan tillägga att hon sover på dagen:
10.00-11.30
15.15-16.00
När hon nu varit vaken på natten samt tidiga morgnar har jag gett henne 1/2 timme extra på förmiddagsluren eftersom hon varit tiktigt trött. Hon sover hela sina dagslurar men skriker fortfarande (se tidigare trådar i ämnet