Vad jag har förstått ska kuren ta skruv ganska snart. Vi har nu kört med vår 8-månadersbebis i 7 nätter. Vissa saker har blivit MYCKET bättre: han KAN somna om själv, han äter bättre på dagarna, och jag slipper amma hela nätterna och är därmed piggare och gladare på dagen.
Men vissa resultat verkar dröja och jag undrar om det är vanligt. I kväll tog det honom 30 minuter av argt skrikande och muttrande att somna. (Rösten är helt sprucken sedan vi började...) Hittills har det tagit ca 25-40 minuter varje kväll. Kommer det här att bli bättre? Eller gör vi något fel?
Likaså är han envis under vargtimmen. Det har tagit uppåt en timme för honom att somna om.
Vi har bara gått in och buffat i nödfall, oftast inte alls, och vi är återhållsamma med ramsan.
Nu kommer jag till den svåraste frågan. Jag har satt mig in i SHN-filosofin och jag inser poängen med att vår son inte ska vara rädd för att vara i sin egen säng. Men ibland känns den här metoden som ännu "tuffare" än 5-minuters-metoden eftersom man inte går in och håller om lite. I varje fall med vårt barn eftersom han gråter intensivt i en halvtimme på kvällen och uppåt en timme under vargtimmen. Eller vad säger ni?
Till sist undrar jag om vår kur kan krocka med åtta-månadersångesten och om vi i så fall kan ha åsamkat honom skada...
Snälla, snälla svara någon! Vi tycker att det här är sååå svårt...