Hu Hu Hu....
I natt var det ruskigt frågande från grabben.
Läggningen var som tidigare.
Sedan började han rusa upp vid 23.30. Då var han så orolig så han stog och stampade på stället o skakade i hela kroppen.

Vi möttes en bit utanför rummet och stannade vid tröskeln där jag förklarade som tidigare att det är natt osv, vi sover till lampan tänds. Detta tog han ej, utan stog kvar och skakade. Jag föste honom till sängen och han blir ledsen/arg o vill gå själv, men jag säger att du gör ju inte det. Föser honom i säng varpå han fortsätter skrika och rusar upp på en gång till tröskeln, mitt i min ramsa. Sätter mig på huk och säger bestämt att nu går du o lägger dig, men icke. All info upprepas men han går ej själv. Jag föser och han börjar skrika igen o kastar sig på golvet. Jag lyfter upp och släpar till sängen och själper i, under våldsamma protester. Försöker överrösta med ramsa, men han ökar på volymen och kommer rusande igen till tröskeln o ropar att han skall lägga sig själv, vilket han inte gör osv osv.
Sätter mig på huk o pratar lugnt/irriterat o bestämt med honom igen att nu får du gå o lägga dig, det är morgon när lampan tänds. Efter övervägande går han o lägger sig själv.
Efter ca 30min upprepar sig ALLT!
Jag tar fram stolen igen, men det fungerar inte. Ramsan är värdelös - han blir bara mer upprörd över denna, så jag slutar med den. [-(
Detta fortsätter en gng/timme till tre tiden. Jag tappar räkningen på gångerna då han passerat 18tillfällen. Sedan drygas det ut så det går 1,5 timme mellan tillfällena.
Innan nattningen hade jag tänkt att låta honom vara om han skulle komma upp, alltså ligga kvar på soffan o ej springa upp o möta honom, för att inte underhålla och att han skulle se att jag sover på natten o att han skulle tröttna o gå o lägga sig själv. Gjorde detta en gång då jag var vaken o en gång då jag lotsades sova, men han stog länge vid soffan och sedan körde han in händerna under min kudde då jag "vaknade" o ledde honom tillbaka skrek han o resten var som ovan beskrivet.
Någon innan skrev att det ofta är tre lugna nätter och sedan en hemsk osv. Då undrar jag hur länge ungefär håller detta på. Är det lika länge som trotsen ca 1 år

för då vet jag inte om det är värt detta. Man skall kunna fungera resten av dygnet också.
Tösen har svarat bra på minikuren vi gör nu - hoppas att DET håller i sig
Hur skall jag göra på natten då vi fastnar vid tröskeln med info om vad som gäller, ramsan fungerar bara inte eftersom han rusar upp varje gång o föser jag honom tillbaka skriker han sig blå. Hur skall jag göra då han absolut skall gå o lägga sig själv, men inte gör det

Går jag därifrån går han efter mig.
Att han skakar av oro/ångest är väldigt jobbigt att stå emot känns inte rätt att kallt/irriterat säga att nu går du o lägger dig - du kan snyta dig själv - du kan lägga på dig täcket själv osv.

Vad/hur skall jag göra
](*,) [-o< HJÄLP

Jag orkar snart inte med detta, då jag bara fumlar på - känns det som.