Hej alla kloka forumister!
Har fortfarande (har tidigare skrivit tråd i ämnet) lite funderingar kring Agnes schema. Har fått ordning på sömnen så där är inga problem 8) men däremot känner jag att det är lite tätt mellan måltiderna speciellt eftersom hon har börjat krångla och vill inte äta som tidigare, vänder bort huvudet och kniper ihop munnen ganska tidigt in i måltiden. (se även här tidigare tråd

)
Schemat ser ut så här:
7.15 God morgon
Amning+150-220 välling
08.45 Frukost tidigare ca 2 dl gröt+ smörgås nu endast några skedar gröt samt ett par små bitar smörgås.
9.30-11.30 sova
12.00 lunch, tidigare minst 2 dl mat samt 1 dl fruktpuré nu mellan 1-1 1/2 dl mat och lite fruktpuré.
14.30 mellis, youghur+frukt eller dyl.
17.00 middag ungefär som lunchen och tidigare också som tidigare lunch.
18.45 välling 100-250 ml.

Känner spontant själv att jag skulle vilja dra ihop frukost 1+2 men får då inte till lunchen i förhållande till sovandet.

Skulle dessutom gärna behålla lunchen vid 12 och skulle kanske kunna dra ut på frukost 1 till att vara 7.30 men då blir det 4 1/2 timme till lunch känns lite länge

Dessutom vaknar hon ibland redan vid 6.30 och då är det länge att vänta med välling till 07.30 (tar givetvis inte upp henne tidigare än strax efter 7 men oftast inte förrän 7.15 även om hon är vaken då hon oftast är nöjd och mest pratar för sig själv)

Om frukost 1+2 skall vara ihop skulle jag hellre vilja ge gröt än välling eller är hon för liten för det ännu med gröt direkt på morgonen? Skall även sluta amma på morgonen inom kort.

Anna rådde mig i tidigare tråd att ha 1,5 tim sömn på förmiddagen men jag har återgått till 2 tim då Agnes var väldigt trött. Hon sover hela sina pass både på f.m och e.m och jag får oftast lägga henne 15-30 min tidigare på kvällen eftersom hon är jätte trött. Är det ändå kanske snart dags att dra ner på förmiddagsluren
Tja som ni ser fortfarande lite funderingar kring schemat

... goda råd mottages, som alltid tacksamt