Nej, nej, nej vad hände nu?
Lilltjejen somnade ganska kvickt på fem minuter, beklagade sig lite men skrek inte. Sen vaknade hon inte efter den där första halvtimmen och det brukar betyda att hon fixar resten av natten själv (ev. någon ramsa i vargtimmen) MEN ikväll var inget sig likt.
Vid 22.00 vaknar hon, gnölar lite och somnar om, men vaknar igen och ropar högre. Får en ramsa x4, gnyr lite till svar sedan lugn i några minuter. Fortsätter så, gnölar och tystnar om vartannat till kl 22.43 då hon börjar ropa högre igen. Ramsa x 4, lugnar sig lite men börjar på ny kula. Vi husljudar men det hjälper föga, hon blir ledsnare och ledsnare.
SF vid 22.52 och ramsar ut = ännu mer skrik. In och buffar och ramsar ut; ledsen/arg när jag går ut.
Lugnar sig och gnölar och ynkar i omgångar till kl 23.49 (möjligt att hon somnade till emellanåt men vet inte säkert) då hon börjar jobba upp sig igen, får en ramsa x 6 som hon lugnas av.
23.55 skriker hon upp sig ordentligt igen. Jag går in och buffar länge och solfjädrar henne riktigt sömntung för att bryta. När jag går ut blir hon ledsen men lugnas av ramsan.
Börjar dock igen ca fem min senare
Går in igen 00.20, buffar länge igen och solfjädrar och andas högt och tungt tills hon faktiskt somnar och smyger sedan ut, utan ramsa...
Sedan dess har hon gnytt till några gånger men inget mer riktigt uppvak.
Vad har hänt???
Det mesta har ändå gått bra med kuren hittills. Den senaste veckan har vi haft lite problem med långa dagsluren och att hon har vaknat efter en halvtimme på kvällen och haft svårt att somna om men vi har tillskrivit det åttamånadersångesten och det har inte varit något vi inte har kunnat hantera men det här var något helt annat.
Över två och en halv timme av skrik, gnöl och gnyende om vartannat! Lilla grynet kommer vara riktigt vansinnestrött imorgon
Någon som känner igen detta och har en aning om vad det kan vara?
Hoppas i alla fall på lite sömn nu för oss alla!
Kramar
Cissilito
Underbaraste Kasper 120522 SM från start och mest fantastiska Maya 080429 Kurstart 090106