Rapport om lille Nils (augustikrönikan)
-
Gäst
-
Gäst
Åhå, det är en sekt jag har gått med i...
Så spännande! Vad har vi för hemlig handskakning? Och hur är det nu, om Hugo får någon lillebror i framtiden, skall han då döpas till Niilo? (Och blir det en tjej så blir det väl.. Niila..?)
Sekten-Niilo. Niilo-sekten. Inte så illa... (Ave Maria, grazia plena...)
Sekten-Niilo. Niilo-sekten. Inte så illa... (Ave Maria, grazia plena...)
-
Lillamolntuss
Det kanske inte är så konstigt att det är sektvarning på oss?
Come to think of it...
Här kommer vi - helt lyriska - med himmelskt glädjestrålande ögon och predikar att det är så underbart att sooova! Att alla gillar det! Mammor, pappor och barn. Ja - även barn! Barn vill inte heller vakna på nätterna! Kom - gör som oss, strålar vi.
Jodå. Det är naturligt att barn vaknar på nätterna. Det säger dom på BVC! Och på BVC vet dom väl vad dom pratar om? Möts vi av... Och förresten är det inte så jobbigt att vakna, bara två - tre gånger per natt. Och att det tar 40 minuter att natta... då kan man ju passa på att meditera, eller nåt?
Själv har jag slutat predika. Berättar hur bra vi har det om det kommer på tal... vilket det ju så ofta gör när folk står och beklagar sig över de mörka ringarna under ögonen... Skyll er själva om ni väljer bort något som är så bra tänker jag.
Come to think of it...
Här kommer vi - helt lyriska - med himmelskt glädjestrålande ögon och predikar att det är så underbart att sooova! Att alla gillar det! Mammor, pappor och barn. Ja - även barn! Barn vill inte heller vakna på nätterna! Kom - gör som oss, strålar vi.
Jodå. Det är naturligt att barn vaknar på nätterna. Det säger dom på BVC! Och på BVC vet dom väl vad dom pratar om? Möts vi av... Och förresten är det inte så jobbigt att vakna, bara två - tre gånger per natt. Och att det tar 40 minuter att natta... då kan man ju passa på att meditera, eller nåt?
Själv har jag slutat predika. Berättar hur bra vi har det om det kommer på tal... vilket det ju så ofta gör när folk står och beklagar sig över de mörka ringarna under ögonen... Skyll er själva om ni väljer bort något som är så bra tänker jag.
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Tack lilla molntuss
Jag gillar det här med 17 sekunder. Glömmer aldrig hur en svärson som satt i märkvärdigt möte hemma med en massa fok pkötlisgt tittade på klockan och sa: "Jag ska bara lägga barnet". Alla stönade och trodde sig veta vad som väntade. Han var tillbaka inom en minut. "VA?!" sa folk. ""SOVER han?! - "Ja, naturligtvis", blev svaret. "Klockan är ju ett." - "Jamen han var ju inte ens TRÖTT
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
Alla barn ska i fortsättningen heta Nils. Bestämmer jag.
Själv vill jag bli kallad Tant Gud.
Är inte detta något att ta upp på aff/familjeliv
Jag tror min nästa bok ska heta Nils.
Gud (min kompis och kollega), jag har skrattat så jag knappt kan gå
-
Gäst
Ack, ack,ack, påbudet om att alla gossebarn i landet skall döpas till Nils kom tyvärr, tyvärr, för sent...
Vi fick häromdagen brev från skatteverket, där det stod att Gossen Billing redan blivit registrerad som Hugo...
Miserere.
Så det blev. Nu kommer Sagomamma säkert att kicka ut mig som den hedning jag är... 
Miserere.
-
annawahlgren
-
Lillamolntuss
Och tjejerna kan ju heta Nilsa...
Min bedårande lilla Nilsa är, precis som Anna skriver, hon som blir buffad på demon här på hemsidan. Jag filmade det hela på mässan i Älvsjö. Hon vaknade då varje/varannan/var tredje timma och vi gick alla på knäna av trötthet här hemma. Nu somnar hon på 15 sekunder och sover hela natten. Vi är en helt ny familj som är glada och vi njuter av livet - vi är inte ett dugg trötta utan helt pigga och utvilade.
Vi är inte ett dugg påhittade, varken Nilsa eller jag.
Vi har fortfarande två megaidoler. Två blondiner (kanske det enda de har gemensamt?). Anna Wahlgren och Courtney Love.
Min bedårande lilla Nilsa är, precis som Anna skriver, hon som blir buffad på demon här på hemsidan. Jag filmade det hela på mässan i Älvsjö. Hon vaknade då varje/varannan/var tredje timma och vi gick alla på knäna av trötthet här hemma. Nu somnar hon på 15 sekunder och sover hela natten. Vi är en helt ny familj som är glada och vi njuter av livet - vi är inte ett dugg trötta utan helt pigga och utvilade.
Vi är inte ett dugg påhittade, varken Nilsa eller jag.
Vi har fortfarande två megaidoler. Två blondiner (kanske det enda de har gemensamt?). Anna Wahlgren och Courtney Love.
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
-
annawahlgren
Är så glad för din fantastiska rapport, lilla molntuss, och skvallrar genast för Pytte (unge 8) som var med. Hon blir glad hon med må du tro
Nästan lilla glad som lilla Nilsa själv, skulle jag våga påstå
-
annawahlgren