Rapport om lille Nils (augustikrönikan)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Rapport om lille Nils (augustikrönikan)

Inlägg av annawahlgren »

Glada nyheter :lol:

Lille Nils mamma Catharina ringde och berättade att unge herr Nils blivit en SS (Säker Sovare :lol: ). Han var hos mig på kur 2 - 6 juli och nu, 1,5 mån efter kurstarten, sover han gott hela nätterna utan undantag. Han har varit på diverse resor och utflykter. I ettårspresent fick han en resesäng som har kommit till användning på diverse ställen. Han har haft barnvakt, han har transporterats mitt i natten, han har flyttats från sovställe till sovställe utan protester och bara sovit vidare natten ut. Häromdagen stod han också lull ffg, dvs stod utan stöd, och lär alldeles snart börja gå :lol:

Mamma har passerat zombiestadiet. Förr gick hon och la sig åtta, halv nio (inför en natt av ständiga uppvaknanden) och hade dragit på sig rejäla sömnproblem själv. Nu märker hon att hon orkar vara uppe till halv elva... njuta kväll med Nils ömme fader och, som hon sa: "Titta på TV!" vilket inte förekommit i modern tid :roll: och hon sover gott.

Hela lilla familjen mår kanon :lol: och åtnjuter en samfällt suverän rörelsefrihet.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mamma mia

Inlägg av Mamma mia »

:D Underbart att höra! :D :D
Mamma till en liten underbart go tjej, Agnes f?dd p? julafton 04!
SHN kur startad 20/5

Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, herregud. Man längtar ju dithän själv, om man säger så. Till TV-stadiet alltså.
Åsa
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Det kommer, Åsa B :lol:

Kan inte avhålla mig från att citera ett inlägg jag läst efter hänvisning i kommentarerna till Joruns krönika ("Anna Wahlgren attackerar...") ,som "attackerade" augustikrönikan :shock:

(Sign fenomena 83 på familjeliv.se:)

"Jag tror att hon ljuger så hon tror sig själv, att hon bara har hittat på det där lilla ap-barnet.

Varför?

D'ärför att hon brukar köra med namnet Nils..."

:lol: :cry: :lol: :cry: :lol: :cry: (Skratta eller gråta :?: :!: )
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Skulle du ha lagt in en ny signatur och ställt frågor till dig själv också på detta forumet?

För Nils mamma har ju varit här också och bett om hjälp. Ja, du - alla signaturer här kanske är dina Anna, så att det du gör är att sitta här på forumet och svara på frågor du själv ställer.

Suck! :roll:

Vi vet att du finns och att du har hjälpt MÅNGA familjer att hjälpa sina barn att sova.

KRAMAR
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Hahaha :lol: Ja, du förstår vilket bryderi jag haft med att inte bara hitta på alla signaturer - LO t ex, det tyckte jag var ett riktigt fynd :lol: :lol: :lol: - utan också alla profiler :roll: Jobbigt som tusan, hoppas man aldrig blir genomskådad 8)
Tessan
Kontakt:

Hej

Inlägg av Tessan »

Det är väl en sak om man väljer att inte anamma och ta hjälp av dig och dina böcker (fast för mig är det oförståeligt) men varför måste man bry sig så mycket då? :twisted: :twisted: :evil: :evil:
Låt oss som värdesätter din hälp och är utsövda :!: :!: :!: med glada barn få vara det. Har du köpt alla 500 000 tusen ex av Barnaboken också :?: :?: :?: :?:
Ganska dyrt i så fall och hur har du tid med det du som har fullt upp med ett påhittat forum..
:D :D :D
Tur att du finns!
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Det var dagens goda skratt, det räcker ända till go'nattet :lol: :lol: :lol:

Tack Tessan, du är för härlig :lol: Måste rusa, ska just köpa upp 30.000 tyska Barnaböcker också :shock: :lol: :shock: :lol: :lol: :lol:
Morsan

Inlägg av Morsan »

Närsomhelst, varsomhelst det behövs någon som intygar att Sova-Hela-Nattenkuren fungerar KOMMER JAG OCH FARSAN RUSANDE!

I kväll har vi spelat kort med tonåringarna, för ett halvår sedan bar vi omkring på Leonard från niotiden till tolv, ett på natten! /Mvh Morsan
Leoparden ?r f?dd 3/9-2004
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Borde det kallas 15-sekunders metoden? Det är ju så lång tid nattningen tar (i alla fall hemma hos oss).
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:shock: " Köra med namnet Nils"??? :lol:

Ursäkta, men jag blir så full i skratt! :lol: :lol:

Tänk att du bara hittat på både Saga och nu också lille Tim! Vilken fantasi du har Anna :!: :D

:-k Vänta nu... Kanske det är du som är signaturen på Familjeliv också?!? :shock: :-s

:lol: :lol:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:arrow: ERA BARN FINNS INTE :!:

:arrow: Alla barn som inte finns heter Nils :!:

Hänger ni med :?: :!:

:arrow: SHN-kuren finns inte heller :!: Den har jag bara hittat på :!: :!:

Nu har jag skrattat så jag har ont i magen :lol: :lol: (Ska kanske föda barn :?: En liten Nils kanske :shock: :lol: :!: )

Å, Morsan, vilken idyll :cry: :oops: :heart:

Gonatti-me-sej, sooov så gott :thumbsup: från er fnittrande påhittiga... Nils (Obs! pseudonym :idea: )
mia75

Inlägg av mia75 »

Ja, tack, där fick jag också skrattet till godnattet! :lol: Nu ska jag sova gott! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Sovit har jag redan gjort men skratta fick jag göra i alla fall :lol: Jo jag såg också ett sånt där inlägg men inte på samma ställe... ska ärligt erkänna att jag inte ens gav mig in i den diskussionen. Ingen mening att försöka förklara ngt för ngn som inte vill veta... :?
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Precis. Och ingen mening med att ge råd till den som inte frågar efter dem. Hur mycket man än tycker det skulle behövas ibland :cry:

Dessutom - eftersom jag inte vill "hänga ut" små barn som jag kurat (undantaget är förstås dvd:n, där föräldrarna var med i strålkastarljuset) - HETER inte lille Nils Nils :lol: :lol: :lol: Inte som förstanamn :shock:

Vad sägs om den :?: :!: :lol: Blev det inte riktigt svårt nu :?: :lol: :!:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"