Hmm
Allt har hittills gått väldigt bra med kuren men nu har vi plötsligt stött på lite patrull...
Läggningarna går bra, oftast inte ett ljud efter att vi lämnat rummet med ramsan. Men tre kvällar i rad nu har Maya vaknat efter ganska precis en halvtimme och gnölat/skrikit i omgångar. Detta pågår sedan i ca en halvtimme ganska så oavsett vad vi gör. Vi har försökt avvakta så länge vi kan, husljuda och sedan ramsa. Hon lyssnar på ramsan men sätter sedan igång igen. Då har vi gått in och lagt tillrätta, solfjädrat kort och sedan ramsat ut. Solfjädern gör henne lugn men så fort den släpps börjar hon igen. Till slut somnar hon och resten av natten är lugn.
Två dagar i rad har hon också vaknat efter exakt 45 min på långa luren ute och vad vi än gjort har hon inte somnat om. Går man med vagnen kan hon ligga därinne och jollra men somnar om gör hon inte.
Nu undrar vi så klart, hur tacklar vi det här bäst? Känns som att vi kanske har öververktygat en anings, mest för att vi blev så förvånade när de här problemen dök upp så plötsligt. Vi har funderat lite på om hon möjligtvis har för mycket sömn på sitt schema, just eftersom hon nu plötsligt insisterar på att hon har sovit färdigt efter 45 min och den luren har suttit som en smäck förut (utomhus på rygg i vagnen) men det borde väl inte vara så? Hon blir nio månader om en vecka och hennes schema ser ut som följer;
7.00 Vakna
7.00 Frukost (Amma och välling)
9.00-9.45 Sova ute i vagn
10.30 Lunch (puré och efterätt, amma om hon vill)
12.30-14.00 Sova ute i vagn
14.00 Mellanmål (gröt eller välling, amma om hon vill)
17.00 Middag (puré eller gröt, amma om hon vill)
18.10-19.00 Bada, skoj och nattslurk (välling och amma)
19.00 Sova natt
Total mängd sömn; 14 h 15 min
Vi la medvetet inte in någon 20-minutare på em eftersom hon alltid har varit något av en piggis och vi inte ville behöva ändra schemat så snart efter vi genomfört kuren. Vi började den 7/1 och är inne på 15;e dygnet.
Till saken hör att hon precis har lärt sig krypa ordentligt och jag kan tänka mig att det påverkar nattsömnen (hittar henne ofta uppe i hörnet på spjälsängen med rumpan i vädret

) men luren i vagnen borde väl inte störas?
Oj nu blev detta väldigt långt

vill bara komma tillrätta med det så snart som möjligt.
Kramar Cissilito
Underbaraste Kasper 120522 SM från start och mest fantastiska Maya 080429 Kurstart 090106