Halloj!
Jo då, det går framåt till viss del... Dagarna går kanon! Min lilla "köttbulle", som hon numera kärleksfullt kallas i familjen, har upptäckt glädjen med GRÖT!!! Får tre halv portioner/dag tillsammans med katrinplommon, och ÄLSKAR det!!! Problemet är att hon i.o.m detta börjat TOTALVÄGRA nappflaskan, ens för att drick vatten till maten. Hon tuggar bara på den
Det går jätte bra att lägga henne, både dagtid och kvällstid. Ligger och pratar för sig själv i sängen2-5 min innan hon somnar själv. Hon vaknar ibland till vid 22-23 tiden, men då räcker det med att vi ramsar utifrån så somnar hon om direkt. Första nätterna vaknade hon vi 1-2 tiden och var hungrig (snuttade på ALLT!) så numera tar jag upp henne när jag går och lägger mig (vid 23-24 tiden) och ammar. PROBLEMEN uppstår i vargtimmen, kl.3-4. Då vaknar hon och GALLSKRIKER!!!! Har låtit henne ligga, ramsar, buffar, solfjädrar, etc men detta hjälper bara tillfälligt. Har låtit henne "Hållas" i 1 1/2 tim/ natt, men till slut har jag varit tvungen att kapitulera och ge henne bröstet, för jag varken jag eller min man klarar av detta (trodde jag var rätt tålig mot sömnbrist (har ju inte sovit ordentligt de senaste 6 åren

), men har iom detta upptäckt att om jag inte får sova just runt 3-5 så blir jag ett VRAK dagen efter). VI har försökt med att min make ger henne flaskan men hon TOTAL VÄGRAR!!! Spelar ingen roll hur hungrig hon är, det går inte!
VAD SKA VI GÖRA?! Både jag och min man går på knäna!! Har försökt med att verkligen proppa i henne mat innan läggning (och under dagen!), gröt, katrinplommonpuré, blöjbyte, bröstet och sedan skrattet-till-gonattet, men det verkar inte räcka?! Vill så gärna att hon ska ta välling innan hon går och lägger sig men hon VÄGRAR ju ta flaskan!!!
ALLA tips och råd tages TACKSAMMT emot för jag vet inte hur mycket längre jag/vi klara detta!!! Men jag vet inte vad alternativet är?! Vill ju inte gå tillbaka till att ha henne snuttandes på mig hela "vargtimmen"!!!! HJÄLP!!!!!!
Tack för att ni finns!
Kram
Anna