Nancy skrev:

Här går läggningarna som en dans. Imorgon kväll backar vi där med och nöjer oss med x29 8)
Får nog erkänna att jag inte räknar när jag ramsar längre än x8. Upskattar att det kanske blir x15. Jag följer med genom ledset upprört till arg till lugnare.Kanske det nu ska räcka med vanlig ramsning och att ramsan satt sig?
Nancy skrev: 
Jag tycker att du till imorgon även skall vänta mer än 3 min innan du påminnelseramsar. Svårt att säga hur länge men om du väntar en smula längre än vad du egentligen står ut med... Det här är inte för att vara taskig mot barnet utan för att inte riskera att störa i onödan.
Hon jobbade upp sig lite, men jag kunde nog ha väntat ut henne.
Nancy skrev: 
När jag var ny på forumet fick jag rådet att alltid inleda med att avvakta ifall det nattstökades mellan insomning och vargtimma. Dessa tider har barnet lättast att klara av på egen hand. Om stöket sker efter 04 fick jag rådet att pangramsa x 4 eftersom barnet vid den tidpunkten lättare vaknar till och tror sig utsövt. Jag har praktiserat detta råd nästan slaviskt och det funkar suveränt. I vargtimman "haffar" man barnet med ramsan och ramsar barnet tillbaks i sömnen igen
Jag försökte lyda det här rådet och avvakta när hon vaknade vid 02-tiden. Men tyckte inte att det gick så bra. Jag skulle väl ha väntat mycket längre än de 4 minuter jag väntade? Vid nästa uppvak missade jag att ge pangramsa direkt.
Rapport natt 5:
02:09 Skrik, som sedan går ner
02:13 Ramsa x8 (bekr inbakad)
02:23 Ramsa x8 (bekr inbakad)
02:33 Tänder min lampa för att skriva upp tidigare. Det blir ljustr så att Klara märker det och tystnar.
02:47 Pratar, leder till klagande.
03:00 Går in och kollar blöjan. Ej bajs, men byter då den var mycket blöt. Ramsa x8 (bekr inbakad). Gör, tvärt emot rådet jag fick, husljud. Hon hade ju varit vaken i 1 timme.
03:13 Går in till mig och låter det vara tänt i trappan. Tyst.
04:00 Lite ljud. Tyst av sig själv.
05:09 Klagar. Verktygar inte.
05:40 Blöjbyte (bajs). Ramsa x8, husljud. Det hjälper bara tillfälligt.
06:00 Gomorron med redan vaken Klara.
Tycker inte att natten gick så bra.

Är det dags med öronproppar?