Ny blogg om mat och näring för familjer!
-
Fd Medlem
Ny blogg om mat och näring för familjer!
Ännu en blogg om mat har sett dagens ljus, Råsmart (http://rasmart.blogspot.com/).
Den handlar om att använda råvaror på ett smart sätt, det vill säga Råsmart!
Vi som gör den är kocken Helena och näringsnörden Ulrika (jag).
Vi är båda småbarnsföräldrar och kommer att skriva om vår vardag med mat och barn och vad vi serverar istället för saft och Mariekex till fika, istället för fiskpinnar och pulvermos till middag och istället för sockeryoghurt till frukost. Om utmaningar, lösningar, fördelar och alternativ.
Vi håller även på att bygga upp en hemsida med recept och näringslära. Kolla gärna, www.rasmart.se. Den är lite tunn ännu, men allt eftersom kommer vi att kunna bjuda på nya recept och ny inspiration varje vecka!
Hoppas att ni vill läsa och inspireras av oss!
Ulrika
Den handlar om att använda råvaror på ett smart sätt, det vill säga Råsmart!
Vi som gör den är kocken Helena och näringsnörden Ulrika (jag).
Vi är båda småbarnsföräldrar och kommer att skriva om vår vardag med mat och barn och vad vi serverar istället för saft och Mariekex till fika, istället för fiskpinnar och pulvermos till middag och istället för sockeryoghurt till frukost. Om utmaningar, lösningar, fördelar och alternativ.
Vi håller även på att bygga upp en hemsida med recept och näringslära. Kolla gärna, www.rasmart.se. Den är lite tunn ännu, men allt eftersom kommer vi att kunna bjuda på nya recept och ny inspiration varje vecka!
Hoppas att ni vill läsa och inspireras av oss!
Ulrika
SÅ intressant!
Hoppas ni får riktigt många besökare!
Jag har precis läst "Den hemlige kocken" och är djupt chockad över innehåller i boken och innehållet i maten
Jag har inga planer på att bli fanatisk på något sätt, men det skadar definitivt inte att titta sig NOGA omkring i butiken hädanefter!
Det går att göra skillnad!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Fd Medlem
Tack Anna och tack Fjällmor!
Vi fyller på allt eftersom med recept, vardagens utmaningar, frestelser och andra knepigheter. Det är jättekul, för Helena, som är kock, är en riktig grädd- och sockerkock som VILL servera familjen riktigt sund mat. Jag är den tråkiga typen som snällt knaprar i mig broccoli och bönor - för att det är så braaaa - utan större krav på piff och finess, som VILL servera familjen spännande mat. Så tillsammans hoppas jag att vi ska kunna förena kokkonst och hälsomedvetande.
Fanatiska blir vi aldrig, det lovar vi! Men små, små justeringar i vardagen kan betyda jättemycket!
Och det är så roligt att sätta tankarna på pränt!
Hoppas att ni följer med!
Ulrika
Vi fyller på allt eftersom med recept, vardagens utmaningar, frestelser och andra knepigheter. Det är jättekul, för Helena, som är kock, är en riktig grädd- och sockerkock som VILL servera familjen riktigt sund mat. Jag är den tråkiga typen som snällt knaprar i mig broccoli och bönor - för att det är så braaaa - utan större krav på piff och finess, som VILL servera familjen spännande mat. Så tillsammans hoppas jag att vi ska kunna förena kokkonst och hälsomedvetande.
Fanatiska blir vi aldrig, det lovar vi! Men små, små justeringar i vardagen kan betyda jättemycket!
Och det är så roligt att sätta tankarna på pränt!
Hoppas att ni följer med!
Ulrika
-
Gäst
-
Fd Medlem
-
Fd Medlem
-
Fd Medlem
-
Fd Medlem