Ny blogg om mat och näring för familjer!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Fd Medlem

Ny blogg om mat och näring för familjer!

Inlägg av Fd Medlem »

Ännu en blogg om mat har sett dagens ljus, Råsmart (http://rasmart.blogspot.com/).
Den handlar om att använda råvaror på ett smart sätt, det vill säga Råsmart!
Vi som gör den är kocken Helena och näringsnörden Ulrika (jag).
Vi är båda småbarnsföräldrar och kommer att skriva om vår vardag med mat och barn och vad vi serverar istället för saft och Mariekex till fika, istället för fiskpinnar och pulvermos till middag och istället för sockeryoghurt till frukost. Om utmaningar, lösningar, fördelar och alternativ.

Vi håller även på att bygga upp en hemsida med recept och näringslära. Kolla gärna, www.rasmart.se. Den är lite tunn ännu, men allt eftersom kommer vi att kunna bjuda på nya recept och ny inspiration varje vecka!

Hoppas att ni vill läsa och inspireras av oss!

Ulrika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oh så skoj!!!

:D :thumbsup: :-({|=

/Fjällmor Matnörden
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
SÅ intressant! :D
Hoppas ni får riktigt många besökare!
Jag har precis läst "Den hemlige kocken" och är djupt chockad över innehåller i boken och innehållet i maten :shock: :shock: :shock: Ändå lagar jag maten från grunden för det allra, allra mesta, trots det går man inte säker för någonting känns det som! Så bloggen känns extra intressant just nu!
Jag har inga planer på att bli fanatisk på något sätt, men det skadar definitivt inte att titta sig NOGA omkring i butiken hädanefter!
Det går att göra skillnad!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Tack Anna och tack Fjällmor!
Vi fyller på allt eftersom med recept, vardagens utmaningar, frestelser och andra knepigheter. Det är jättekul, för Helena, som är kock, är en riktig grädd- och sockerkock som VILL servera familjen riktigt sund mat. Jag är den tråkiga typen som snällt knaprar i mig broccoli och bönor - för att det är så braaaa - utan större krav på piff och finess, som VILL servera familjen spännande mat. Så tillsammans hoppas jag att vi ska kunna förena kokkonst och hälsomedvetande.
Fanatiska blir vi aldrig, det lovar vi! Men små, små justeringar i vardagen kan betyda jättemycket!
Och det är så roligt att sätta tankarna på pränt!

Hoppas att ni följer med!

Ulrika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ulrika, såg just din signatur -grattis :D !

Ville egentligen bara säga att länken inte funkar. Jag är ju nyfiken ju...
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Pea! Din ängel!
Tack för gratulationer, att du är nyfiken och framför allt: Upplysningen om länkens oduglighet. Allt som har med teknik att göra är en stor utmaning för mig! NU ska det visst fungera, dock!

Kram
Krisse

Inlägg av Krisse »

Hej!

Vad spännande :!:

Jag fick inte länken www.rasmart.se att fungera.... :?:
Emmy 080212
Rasmus 091223
Krisse

Inlägg av Krisse »

oj nu funkar den.
Emmy 080212
Rasmus 091223
Ewa

Inlägg av Ewa »

Haha! GRATTIS \:D/ \:D/ \:D/ :heart: :heart: :heart: Det har inte jag heller sett förut! Puss på er hela familjen!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Krisse, hoppas du hittar något som inspirerar! Vi fyller på allt eftersom!

Ewa, ja haha!! Jag outade det så smått igår här på forumet när vi hade varit på inskrivning (vilket gav verklighetskänsla åt det hela) och det är sååå spännande!
Kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Nu funkar det! Jättefin sida! Inlagd i favoriter för återkommande besök :D .
blomman

Inlägg av blomman »

Så himla kul! :lol:
Jag har ställt en liten fråga i bloggen.. (så ni inte missar den menar jag :lol: )
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Blomman, tack för frågan, jag har försökt komma med ett svar, eller snarare funderingar...
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Nu finns kocken Helenas bästa tips för ett rimligt matkonto för familjen på vår blogg, för alla er ekonomiskt sinnade!
Kolla rasmart.blogspot.com !
Elle

Inlägg av Elle »

Aha! Det är det här projektet du har haft på g :wink: Spännande!! Jag kommer vara en flitig läsare, jag behöver inspiration!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"