Det har gått över all förväntan, han har haft lite svårt att sova riktigt djupt på dagslurerna med vi har kunnat vagna honom till sömns igen. Och vi tycker oss märka att det blir djupare och djupare sömn för varje gång. Fantastiskt!!
Vi är jättemotiverade och i morgon tänkte vi slopa nattmålet, men nu har frågorna hopat sig. Vi har läst barnaboken fram och tillbaka och jag har läst massor här på forumet men nu verkar jag röra ihop allt.
1) Jag undrar när man kör kuren med en liten kille på 6 veckor, i vårat fall vagnar på natten då han vaknat och frågar efter mat ska man avstå från att säga något? Och ska man ha det helt mörklagt?
Dvs ska man vara helt tyst och bara vagna så fort han börjar skrika? Inte röra honom eller prata alls? På större barn har jag förstått att man ska säga sin ramsa, men med en sådan liten hjälper inte det.
2) Visst har jag tolkat det rätt i att man ska vagna fram till nästa mål oavsett hur ihärdigt han frågar efter mat? Dvs till kl 04 I vårt fall. Alltså om det inte fungerar att få honom lugn på 2 minuter.
Tacksam för all hjälp!!