hoppas på att tuttarna räcker till nu!
see you!
Hipps ekologiska gröt är väldigt skonsam mot magen och slät i konsistensen, därav är den att rekomendera som första introduktion.lilla mia skrev:hej!![]()
vad roligt att prova smakis!
vi befinner ju oss i samma situation här hemma. har börjat mata på mer under mattimmen men hon börjar ju nu blir så stor att hon tydligt visar när hon inte vill ha mer. dock har vi även här en del uppvak. och mycket hungrigt kl 03 då hoon vaknar och jag ammar. kl 06 börjar hon böka runt och 6.30 måste jag upp och vagna. i princip till 06.45 då jag tagit upp och gett ett mycket hungrigt barn bröstet.
ska prova flaskan och nattmackan igen men det gick ju inget vidare för ett par dagar sedan...
nu till den egentliga frågan.... jag har tänkt börja med potatis och rotsaker när det nu blir. sen gröt och den söta frukten. men det verkar vara gröt och frukt som "ska introduseras" om man börjar redan vid 3 månader, eller?
håller tummarna för er johanna! ska bli spännande att höra om gröten ger resultat!
kram kram!
En liten tanke från mig är att om det nu är så att hon faktiskt är hungrig -vilket det verkar somlilla mia skrev: inatt när hon började gny kl 00.30 tog jag upp och ammade! och hon svepte bröst 1 i ett nafs. hade säkert tagit andra bröstet också men jag ville spara på det till 04- målet. (hm- är hon så hungrig hela tiden mellan tolv och tre på natten när de flesta uppvak är så är det ju inte konstigt att hon vaknar...) och vi bara vagnar o vagnar... stackarn!
hon somnade om utan problem som hon brukar på natten. ammade igen kl 04. åt bra igen. men efter det krångade hon fram till 07. kräktes upp på lakanet under huvudet så jag var tvungen att byta 2 gånger. tog upp för att försöka få upp mer rapar men det funkade inte. bajsade. åt hungrigt igen kl 07.