Har funderat på detta länge och väl nu (i ungefär 34 år...) Vi borde instifta en ny lag som säger att morgnar inte FÅR börja förrän tidigast klockan 08.00. Inga arbetsplatser, skolor förskolor, affärer eller vad d nu kan tänkas vara får ha någon som helst verksamhet före klockan 8 på morgonen! För då ska folk soooooova!
Vadan detta undrar ni? Jag är, tyvärr, en gräsligt morgontrött typ

Det är som en ond mardröm

varje morgon när klockan ringer! Ändå har jag sån tur så min man gärna stiger upp kl 6 med storebror (som uppenbarligen inte ärvt mammas dygnsrytm) och jag får sova vidare till 6.30 då lillebrors morgon börjar. Jag skulle sälja min själ, eller tom min mamma, bara jag fick sova åtminstone 1 timme längre!!! Och detta oavsett hur länge jag sovit, 4 - 6 - 8 eller tom 10 timmar, jag är lika trött ändå!!!! Jag är helt enkelt inte skapt för att vara vaken så tidigt!
Alla pratar om att man vänjer sig, kliver man upp samma tid varje morgon så ställer kroppen in sig på det. Bull---- (ursäkta språket) Man har gått skola, jobbat och nu har man barnen - förr sov man väl längre på helgerna åtminstone - men i övrigt har man ju klivit upp så där okristligt tidigt. Inte 17 har min kropp ställt in sig på DET! Den är 100% inställd på att SOVA till åtminstone klockan 8!!!
Så vad säger ni? Namninsamling?

:thumbsup: