Sa fantastiskt hjalpsamma ni ar har pa Anna Wahlgrens forum! Att lasa tradarna ger mig jattemycket inspiration!
Jag har last boken och nu ar vi redo for att lara var 8 manader lilla kille att sova battre. Jag har provat att kura en gang forut, med gott resultat, men pga sjukdom och tva veckors semester i andras hus har det mesta av det vi da byggde upp raserats.
Sahar ser en typisk natt ut nu (och innan forra kurningen):
20.00 somnar (efter 10-20 minuters klagande eller krypande)
ett eller tva uppvak dar vi kan pangramsa fran sangen
03.00 vaknar och blir arg. Har tar jag numera upp och ammar, sover, ammar och sover.
07.30-tiden vaknar med en bebis ihopkopplat med mitt brost.
Efter forra kurningen hade vi anda svart att fa honom att sova 12 timmar pa natten. Hoppas vi lyckas battre den har gangen! Han lyssnar hyfsat bra pa ramsor men blir tyvarr riktigt arg under vargtimmen nu. Tycker ni att jag ska kura om helt och hallet, och alltsa ga in for minsta lilla pip inatt?
Jag har inte boken sjalv sa det kan handa att jag framover staller vissa fragor vars svar latt hade hittats dar.
Sa, nar han inatt vaknar, vad tror ni om att forst prova med pangramsa och kanske en till. Om det inte funkar, utan han bir arg, sa gar jag in och solfjadrar eller buffar. Problemet ar ju att han vrider och vander pa sig sa kollosalt numera, sa att bada dessa verktygen verkar mera locka honom till att vanda sig om an att bli somntung. Ska solfjadern "trycka ner" honom och liksom halla honom pa plats?
Om jag satter pa Mozart pa hog volym, blir han inte van att somna om till det da?
Jag behover nog coachning den har gangen sa jag haller tummarna for att det finns nagon som har tid.