HJÄÄÄÄLP!!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Hur har natten gått?

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
elsassa
Kontakt:

Inlägg av elsassa »

Det gick inge vidare bra. Lyckades inte få honom att somna om vid 23 tiden så då tog jag upp honom igen. Sen va han glad och pigg i 2 h sen somnade han hos mig :oops:

Nu laddar jag för natten och har följt dagschemat jag fick tips på här :)
Karin
Tim 080108
Amanda 091008
duggan

Inlägg av duggan »

Då får det bli en ny rapport imorgon då! :wink:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
elsassa
Kontakt:

Inlägg av elsassa »

hej hej
Inatt vaknade han flera gånger mellan 19-21 då somnade han om på enbart ramsan :D
Sen vid 22.30 vaknade han och jobbade upp sig mer och mer. Då buffade jag honom igen tills han somnade tog ca 1h. Vet att det är fel att det då är fel verktyg på honom. Men jag var så inställd på att INTE lyfta upp. Sen sov han till 01.30 då ramsade jag och buffade lite, sen vaknade han igen 04.00 då fick han nezeril i sängen. (helt täppt) då somnade han om till 07.00. Ingen vidare bra natt, men jag tog iaf inte upp honom.

Det är så retligt att han sov jättebra fram till julafton? Vaknade till 21 somnade med ramsan eller helt själv och sov sen till 7?? Vad har hänt egentligen? Kan det va att han blev rädd för bråket med 6 åringen och hennes pappa? Det var inte så högt och inte på samma våningsplan!

Hur gör jag i natt? Ska jag vara mer utanför dörren eller vågar jag det?

Kram Karin
Tim 080108
Amanda 091008
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej elsassa :D
elsassa skrev:Hur gör jag i natt? Ska jag vara mer utanför dörren eller vågar jag det?
:idea: Jag tycker att du skall vara i din säng :!: Släng iväg en bastaramsa eller två om det är nödvändigt men sen har du faktiskt inte tid att springa vid hans dörr och grejja. Du har väl 17 andra bebisar och minst 18 kor också att ta hand om utöver sonen :wink: :?:

:idea: Du kan omedelbart släppa tanken på att din son skulle ha blivit bestående rädd för det där bråket. Lovar :heart:

:idea: Hur går det med sömnschemat totalt :?:

Hälsningar från Nancy
elsassa
Kontakt:

Inlägg av elsassa »

Ok då testar jag det och ser hur det går :P

Skönt då slipper jag oroa mig för bestående men :wink:

Sömnschemat har fungerat bra, men lite svårt att få honom att sova 2h på em.
Men han är pigg och glad ändå :lol:
Karin
Tim 080108
Amanda 091008
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Tänker på dig och hoppas att natten varit bra :D
elsassa
Kontakt:

Inlägg av elsassa »

Tack det värmer :lol:

Det går tyvärr inte mycket bättre. Han har blivit rejält förkyld också.

Men jag kämpar på och försöker undvika att vara inne hos honom så mycket.

Karin
Tim 080108
Amanda 091008
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej!

Om du vill kan du ringa mig så kan jag hjälpa dig via telefonen. Skickar ett PM. Ibland går det lättare om man fått prata med någon en gång.

kram
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
elsassa
Kontakt:

Inlägg av elsassa »

Hej!
Nu har vi fått hjälp av Åsa och det gick över förväntan :D (min förväntan alltså :roll: )

Men jag har en fråga. Det tog 1h för Tim att somna vid läggningen. Hur gör jag då idag? Då har han ju tappat en timme där och sen vaknade han 6,30 istället för 7,00 som det var tänkt. Men då sa vi godmorgon. Men behöver/ska han då ta igen 1h nu på dagen? Säkert fick vi den informationen igår, men jag satt så på helspänn och har gjorde det hela natten så jag kommer inte ihåg det just nu.

Han ska ha sin långa sovstund på fm eftersom det är så han gör om han själv får välja. Därför sover han nu och ska vakna 10,15 (sova 1,5) är det tänkt, men då undrar jag alltså om han kan sova 2h ist nu?

Karin
Tim 080108
Amanda 091008
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Bra jobbat :!:

Du ska inte kompensera med ytterligare sömn. Det är ju meningen att han ska lära sig sitt schema och det blir ju svårt om man flyttar omkring tiderna, om du förstår hur jag menar :wink:

Kram Lua. :heart:
elsassa
Kontakt:

Inlägg av elsassa »

OK tack för svar :D

Karin
Tim 080108
Amanda 091008
elsassa
Kontakt:

Inlägg av elsassa »

Väckte honom efter 1,5 h som han skulle sova, men han är jättetrött.
Kan jag utnyttja marginalkvartarna lite eller blir det fel då? Isf skulle jag kunna lägga honom tidigare.

Risken är att han kommer somna vid middagen annars ikväll känner jag :(

Karin
Tim 080108
Amanda 091008
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Bra jobbat :thumbsup:

Bra att du fick väcka honom! Han ska ju förstå att det är du som har ansvaret och kollen och att han lugnt kan sova tills du väcker!

Du kan lägga honom upp till en kvart tidigare om det verkligen är KRIS! Men försök verkligen hålla honom vaken. Om man inte håller tiderna är det som att försöka lära någon klockan och sen flytta om visarna lite då och då :wink: Inte särskilt underlättande för den som ska lära sig, alltså.

På kvällen däremot kan du lägga honom upp till en halvtimme tidigare utan att det påverkar schemat.

Tänk på att det hårda jobb du lägger ner nu kommer att betala sig tusen gånger om sen! En trygg pojke som litar på dig och som sover gott hela långa natten!

Pepp, pepp, pepp från Lua. :heart:
elsassa
Kontakt:

Inlägg av elsassa »

Tack för peppningen :D

Nu har han sovit sina 45 min på em och nu gör vi allt för han ska hålla sig glad och vaken till 19,30 :P

Karin
Tim 080108
Amanda 091008
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"